گزارش تصویری؛

مراسم تودیع و معارفه معاون برنامه ریزی و هماهنگی امورعمرانی فرمانداری میبد و بخشدار ندوشن

مراسم تودیع و معارفه معاون برنامه ریزی و هماهنگی امورعمرانی فرمانداری میبد و بخشدار ندوشن با حضور سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام فاضلی رئیس دفتر امام جمعه میبد و مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری میبدما به نقل از بام میبد؛ در این برنامه از فعالیت‌ها و تلاش‌های فرزین خادمی و محمدحسین میرحسینی قدردانی شد و قاسم دهقانی فیروزآبادی و محمد حسین فلاح به عنوان معاون برنامه ریزی و هماهنگی امورعمرانی فرمانداری میبد و بخشدار ندوشن معرفی شدند.
فرماندار میبد در این مراسم گفت: مسئولیت در کشور اسلامی ما عرصه مواخذه الهی است و سنگینی بار مسئولیت چنان است که به فرموده مقام معظم رهبری هر کس حداقل مسئولیت بر ۱۰ نفر دارد، فردای قیامت دست بسته وارد محشر می‌شود.
سید جمال سجادی پور تصریح کرد: امروز یک دستور و امر، پیگیری و کار شما منجر به حل مسئله یا مشکلی می‌شود. فردای قیامت نکشد کارهایی که غفلت کردید ، نظارت و پیگیری‌هایی که باید می کردید و نکردید.
وی افزود: زمانی که گره از کار مراجعه‌کننده‌ای باز کنیم ، عاقبت به خیری نصیب همه ما می‌شود. همه ما در هر مسئولیت هستیم، نباید کارها را به این که «روال نیست»، گره بزنیم.
فرماندار میبد از مسئولان شهرستان درخواست کرد مصوبات سفر رئیس جمهوری را پیگیری کنند و افزود: زمانی که دستوری گرفته می‌شود، منجر به گرفتن نتیجه و اختصاص اعتبار مرتبط به آن دستور بستگی به پیگیری‌هایی دارد که در مکاتبات اداری شکل می‌گیرد. مواظب باشیم کاری نماند که دنبال نکرده باشیم.
وی با اشاره به مصوبات کار گروه توسعه شهرستان با حضور استاندار اظهار کرد: این مصوبات در بخشهای مختلف تصویب شد. در یک بخشی از آن با پیگیریهای انجام شده تقریبا ۶۵ تا ۷۰ درصد تحقق یافته و ۳۵ تا ۴۰ درصد باقیمانده باید به طور ویژه با استفاده از ظرفیتی که امروز پای مصوبات است برای به نتیجه رسیدن پیگیری کنیم.
سجادی پور ۲۷۷ اولویت تعیین شده امسال که در نشست‌هایی با حضور آیت الله اعرافی ، نماینده شهرستان، فرماندار و معاونت‌های فرمانداری با استفاده از پیشنهادهای روسای ادارات جمع بندی شده و به عنوان مهمترین کارهای شهرستان باید در هر بخش و حوزه‌ای از سوی مسئولان شهرستان برای به نتیجه رسیدن پیگیری شود، یادآور شد.
وی خاطرنشان کرد: با پیگیری مصوبات و اولویت‌ها به یقین اتفاقهای خوبی می‌افتد، پروژه‌های شروع و انجام می‌شود.
فرماندار میبد با اشاره به انتخابات در پیش رو اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری انتخابات دارای چهار مولفه مشارکت مردم ، رقابت، سلامت و امنیت است. مشارکت مردم با فعالیت‌ها و پیگیری‌ها و با اعتماد سازی در جامعه که با جهاد تبیین و اطلاع رسانی فعالیت‌های انجام شده شکل می گیرد، داریم.
وی در پایان با قدردانی از فرزین خادمی، محمدحسین میرحسینی، قاسم دهقانی فیروز آبادی و محمد حسین فلاح ، برای آنها در مسئولیت‌هایی که دارند، آروزی توفیق کرد.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یک سری فعالیت‌ها شامل کارهای روزمره و مورد نیاز مردم است که نمی توان آنها را انجام نداد. قرار نیست با انجام دادن کارهای روزمره تحول ایجاد شود. کارهای تحولی قابل توجه که در دستور کار داریم و تعریف شده باید انجام شود.
سید جلیل میرمحمدی با معرفی فعالیت‌های تحولی، کارهای انجام شده در حوزه آب و کارهایی که باید انجام شود تا پروژه آب به سرانجام بشود، اتمام پست تقویت پست نارین، عقد قرارداد برق میبد ۲، به سرانجام رساندن پروژه ۶۰۰ هکتاری شامل ۱۳ هزار زمین ۲۰۰ متر مربع که باید در اختیار مردم قرار گیرد، آوردن دانشگاه فرهنگیان به میبد و ایجاد مرکز تربیت معلم در میبد ، ایجاد دبیرستان بهیاری ، اتمام حدود ۲۵ پروژه مدرسه سازی، افتتاح بخش فوق تخصصی سرطان در بیمارستان را از جمله کارهای تحولی برشمرد که یا پیگیری و انجام شده یا باید با اعتبارهای جذب شده یا جذب اعتبار انجام شود.
وی ایجاد میدان میوه و تره بار، پایانه حمل و نقل و احداث پارک کوهستان که باید با همکاری شهرداری‌های میبد و اردکان انجام شود، مستقل شدن هیئت امنا و هیئت ممیزه دانشگاه میبد ، پیگیری گرفتن چند رشته دکتری ، ایجاد دانشکده علوم پزشکی در شهرستان، جذب اعتبار برای حوزه فرهنگی و محتوایی را از دیگر کارهای تحولی بیان کرد که باید با پیگیری بخشداران و فرمانداری انجام شود.
نماینده مردم تفت و میبد پیگیری گرفتن ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار دستور گرفته شده برای کمربند شرقی که از سوی معاونت عمرانی با رفتن به تهران باید جذب شود و کار کردن در حوزه سلامت خانواده‌ها و آبرسانی به مجتمع های دامپروری و کشاورزی را نیز برشمرد که باید به عنوان کارهای تحولی پیگیری شود.

عکاس: علی دهقانی فیروزآبادی