لطفی:چند دهه‌ای از برنامه‌های نظام سلامت عقبیم

دکتر محمدحسن لطفی بابیان اینکه امروز کل دنیا از اجتماعی کردن نظام سلامت صحبت می‌کند گفت: متأسفانه ما چند دهه عقب هستیم و باید تلاش کنیم تا نظام سلامت را بااقتدار روبه‌جلو ببریم.

به گزارش میبدما به نقل خبرگزاری فارس از میبد، در مراسمی با حضور جمعی از مسئولین استان یزد از دکتر جواد سهیلی تکریم به عمل آمد و دکتر مهدی حفیظی به‌عنوان رئیس شبکه بهداشت و درمان میبد معرفی شد.

در ادامه این مراسم دکتر محمدحسن لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ضمن تشکر و قدردانی از زحمات دکتر سهیلی عنوان کرد: امروزه در تمام دنیا از اجتماعی کردن نظام سلامت صحبت می‌شود؛ اما متأسفانه ما چند دهه عقب هستیم.

وی افزود: خوشبختانه چند وقتی است که معاونت اجتماعی تشکیل‌شده است و با شعار اجتماعی کردن نظام سلامت باید حرکتی بااقتدار روبه‌جلو داشته باشیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه یک اداره یا یک دانشگاه علوم پزشکی به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات سلامتی مردم را برطرف کند، عنوان کرد: سلامت نه‌تنها یک تکلیف و یک امر عمومی بلکه حق عمومی است.

لطفی ادامه داد: داشتن سلامتی باید از خود فرد شروع شود و مسئولان و سیاست‌گذاران نیز نقش‌آفرینی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با برشمردن اینکه در سند جامع سلامت استان سه هدف کلان پیش‌بینی‌شده است که طول عمر شهروندان را افزایش می‌دهد، افزود: اکنون ۱۰ سال با ایده ئال جهانی فاصله‌داریم و ما شایستگی داریم که ۱۰ سال طول عمر و امید به زندگی مردم را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: امروزه به علت اینکه بیماری‌های غیر واگیر زیاد شده است، باید تلاش کنیم این مشکل نیز برطرف شود و نهایتاً با یک جامعه توانمند و سالم و پیشرو درشان جامعه اسلامی داشته باشیم.

لطفی در پایان تأکید کرد: مردم، مسئولان و نظام سلامت سه ضلع طلایی هستند که باید با کمک هم جامعه‌ای سالم و توانمند ایجاد کنیم و بتوانیم مردمی سالم داشته باشیم.