مدیر حوزه های علمیه کشور: تشکل‌های انقلابی در دانشگاه‌ها نباید برای خود مرزبندی کنند و خود را محدود کنند/ نیروهای انقلابی در دانشگاه باید پیشگامان تمدن سازی باشند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: دانشگاه و حوزه‌ی تراز انقلاب اسلامی، دانشگاه و حوزه ای هستند که آرمان های انقلاب اسلامی را دنبال و فعالیت خود را در راستای ان تحقق بخشند.

به گزارش میبدما؛ آیت الله علیرضا اعرافی، در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های میبد، مسئولین بسیج دانشجویی استان و رؤسای دانشگاه‌های میبدف در آستانه روز دانشجو، اظهار داشت: در دنیای امروز با تمدن غربی و فن‌آوری های پر زرق و برق آن مواجه هستیم، در حالی که همین تمدن به ظاهر فریبنده، با رویکرد غیر الهی خود، مشکلات زیادی برای بشر به وجود آورده است.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان و حوزویان ما باید به سمت تغییر معادلات تمدنی غیر الهی حرکت کنند و جایگزین کردن معادلات تمدن الهی باشند تصریح کرد: هم دانشگاه‌های ما و هم حوزه‌های ما در این راستا کم‌کاری‌هایی داشتند و این آرمان کمتر موردتوجه قرارگرفته است.

امام‌جمعه میبد پیشگامی دانشجویان و اساتید بسیجی در این عرصه را خواستار شد و اذعان کرد: نیروهای انقلابی در دانشگاه باید پیشگامان تمدن سازی باشند و تربیت کادر موردنیاز تمدن اسلامی و ارائه الگو، راهکار و راهبرد باید توسط آن‌ها صورت بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه عمق تفکر بسیجی موجب الگو گیری جوانان منطقه از این شجره طیبه شده، و باید جوانان دانشجو این تفکر را ادامه دهند، بیان داشت: حزب الله، حیدریون، فاطمیون، زینبیون، حشدالشعبی و انصار الله گروه‌های مردمی هستند که با الگو گیری از بسیج به وجود آمدند و توان و کارآمدی آن‌ها در پیروزی‌های جبهه مقاومت مشهود بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر ضرورت شتاب بخشیدن به رشد علمی کشور، اظهار داشت: در سال‌های اخیر پیشرفت‌های علمی قابل‌توجهی در کشور داشتیم اما کافی نیست؛ چراکه تا مرزهای دانش فاصله‌داریم و رسیدن به قله‌های رفیع علمی، آرمانی است که تحقق آن دور از انتظار نیست و باهمت دانشجویان و اساتید انقلابی و با عزمی جهادی این هدف دست‌یافتنی است.

وی با ابراز خرسندی و تقدیر از فعالیت‌های متنوع بسیج دانشجویی استان و بسیج دانشجویی شهرستان میبد از اردوهای جهادی و دوره‌های متنوع تربیتی این تشکل انقلابی به‌عنوان برنامه‌هایی مؤثر و قابل‌تقدیر نام برد و افزود: جریان‌ها و تشکل‌های انقلابی در دانشگاه‌ها باید بیشتر موردتوجه و حمایت مسئولین دانشگاهی قرار بگیرند و بیش‌ازپیش تقویت شود.

آیت‌الله اعرافی در ادامه تصریح کرد: تشکل‌های انقلابی در دانشگاه‌ها نیز نباید برای خود مرزبندی کنند و خود را محدود کنند و باید ارتباطی پویا با بدنه اجتماع و اقشار مختلف جامعه داشته باشند و خود را در جریان معضلات مشکلات جامعه قرار دهند.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه، و بعد از سخنان مسئول بسیج دانشجویی میبد، برخی از مسئولین تشکل های دانشجویی به بیان دیدگاه ها، نظرات و انتقادات و همچنین بیان راهکار برای برخی از مسائل پرداختند و سپس دکتر کلانتری شرح کوتاهی از مسائل رو به رشد دانشگاه میبد را تشریح کرد.