ذبیح الله کارگر: در حوزه “توزیع” و “قبول” به مردم خدمات می دهیم/ در شهریور ماه، حدود ۱۴ هزار مورد مراجعه به مردم داشته ایم

رئیس اداره پست میبد با تبریک روز جهانی پست، گفت: اداره پست که از چند ماه پیش از حالت نیمه خصوصی بیرون آمده و به شرکت ملی پست ایران تغییر اسم نیز داده است در دو حوزه “توزیع” و “قبول” فعالیت می کند.

به گزارش میبدما؛ ذبیح الله کارگر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در حوزه توزیع، همه مرسوله هایی که از بیرون میبد به دستمان می رسد را توسط پیمانکاران در بخش های روستایی و در شهرستان نیز با ۷ الی ۸ نیروی نامه رسان در ۵ بخش توزیع می کنیم.

وی اظهار داشت: در ۶ ماهه گذشته حدود صد هزار مرسوله ثبتی و چیزی حدود سیصد هزار مرسوله عادی وارد میبد شده که توسط نیرو های پست توزیع شده اند.

بیشترین مرسوله وارده به میبد در حوزه صنعت و خریدهای اینترنتی می باشد

رئیس ادره پست میبد با اشاره به اینکه بیشترین مرسوله پستی وارد شده به میبد برای حوزه صنعت می باشد، افزود: از دیگر مرسوله های پر حجم، گواهینامه و گذرنامه می باشد و مخصوصا خریدهای اینترنتی نیز در زمره پر حجم ترین واردات مرسوله به میبد است.

وی اظهار داشت: از وظایف ما توزیع مرسوله هایی هست که برای ما ارسال می شود و هزینه آن نیز از فرستنده اخذ شده است و هزینه دیگری از مردم گرفته نمی شود.

این مسئول افزود: به صورت میانگین هر نامه رسانی در ماه به دو هزار مکان مراجعه می کند و مرسوله تحویل می دهد، که به عنوان مثال نزدیک به ۱۴ هزار مراجعه در شهریور ماه داشته ایم.

کارگر عنوان کرد: امروزه با پیشرفت امکانات، با تحویل مرسوله به منزل مردم امضای گیرنده را ثبت کرده و در انتهای شیفت کاری نیز اطلاعات را به پست انتقال می دهد. به همین سرعت نیز در تهران مشخص می شود که مرسوله چگونه و کجا تحویل داده شده است.

در ۶ ماه نخست سال، ۲۳۵ هزار مرسوله قبول کردیم

وی بیان داشت: در محور قبول نیز در شش ماهه اول سال، حدود ۲۳۵ هزار مرسوله در سرویس های پیشتاز، امانت، سفارشی، ویژه و الکترونیک قبول کردیم و باید گفت واقعا سرویس امانت ما بسیار ارزان تمام می شود. یعنی هر جای ایران بخواهیم امانت را بفرستیم کیلویی هزار تومان تمام می شود که بسیار ارزان است.

ذبیح الله کارگر تصریح کرد: در شهرستان حدود ۴۵ فقره قرداد با شرکت ها، طبق تبصره ۴۰ داریم که مشتری‌ها به ما مراجعه نمی کنند بلکه نیروی ما با مراجعه با بانکها، سازمانها و … نامه ها و مرسوله هایشان را دریافت کرده و بعد ترتیب اثر می دهیم.

به زودی دو اوپراتور جدید رقیب پست می شوند

وی افزود: در آینده از نزدیک نیز دو اوپراتور جدید قرار است در حوزه پست فعال شوند که شامل شرکت هایی می شوند که زیر نظر شرکت اصلی پست هستند ولی به نوعی رقیب ما محسوب می شوند و مطمئناً برای مردم نیز سهولت بیشتری را در پی خواهد داشت.

رئیس اداره پست میبد از مشکلات موجود در حوزه کاری اداره مطبوعش را اینگونه عنوان کرد: متاسفانه در میبد از بزرگترین مشکلات ما این است که آدرس به صورت صحیح نوشته نمی شود و یا حدود ۵۰ درصد از منازل میبدی دارای پلاک مناسب نیستند.

وی با اشاره به این موضوع که مکاتباتی برای رفع این معضل با شهرداری صورت گرفته، ادامه داد: مشکلات در این حوزه به نوعی می باشد که اگر ترکیب نامه رسان ها را دست بزنیم، به مشکل جدی می خوریم.

ذبیح الله کارگر گفت: طرح “سیماک” را نیز در برنامه داریم که یک نوع ارتباط بین دستگاهی می باشد و همه دستگاه ها می توانند از کد پستی واحد برای مشترکان استفاده کنند، مقدمات این کار صورت گرفته و این طرح به نوعی طرح ملی محسوب می شود.