بهره‌برداری از ۲۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان یزد

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در سراسر این استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش میبدما؛ محمدرضا نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره آخرین وضعیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان یزد گفت: به‌طور کلی در این اقامتگاه‌ها تجربه زندگی سنتی و رعایت شرایط زیست‌محیطی را برای بازدیدکنندگان تداعی کرده و صاحبان این اقامتگاه‌ها در آن حضور داشته و به عنوان میزبان به خدمات‌رسانی به مراجعه می پردارند.

وی افزود: اکنون ۲۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان به بهره‌برداری رسیده که بیش از نیمی از آن‌ها در بافت قدیم چهار شهر یزد، اردکان، میبد و ابرکوه و مابقی در روستاهای سراسر استان به‌صورت پراکنده وجود دارند.

وی در ادامه با اشاره به عقد تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن، دفتر روستایی استانداری یزد و سازمان میراث فرهنگی استان در راستای حمایت از توسعه و رشد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان تصریح کرد: در تلاشیم تا همسو با توسعه گردشگری در استان، توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی به روستاهای استان معطوف شده و شاهد رشد گردشگری در سراسر استان باشیم.

نصیری اذعان کرد: شرایط اقلیمی دل‌چسب روستایی، حضور میزبانان با لباس محلی و شرایط خاص سنتی و محلی روستاهای یزد، اقامتگاه‌های بوم گردی روستایی توجه خیل گسترده گردشگران را در فصل‌های پاییز و بهار در پی داشته است.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اهتمام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در توسعه گردشگری به‌ویژه در روستاهای استان، و با توجه به اینکه استان یزد هر دو اقلیم کوهستانی و کویری را در خود جای‌داده است، بر آنیم تا با استفاده از این ظرفیت کم‌نظیر در سطح کشور، رونق این سبک از گردشگری را در روستاهای استان کلید زده و توسعه دهیم.

وی ادامه داد: البته بافت قدیمی شهر یزد نیز به دلیل حفظ شاخصه‌های قدیمی خود توجه گردشگران را به‌خوبی جلب کرده است که در این راستا یاری شهرداری یزد بیش‌ازپیش حس شده و ما امیدواریم شاهد همکاری‌های بسیار گسترده در آینده باشیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان یزد در پایان اعطای تسهیلات بانکی تا سقف صد میلیون تومان به متقاضیان فعالیت در عرصه ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی از سوی صندوق کارآفرینی امید، و نیاز نداشتن به ایجاد پارکینگ و اخذ مجوز تغییر کاربری برای این اماکن را ازجمله مزیت‌های ورود به این عرصه و گامی بلند در راستای توسعه گردشگری در یزد برشمرد.