آیت الله اعرافی؛

نماز و مسجد اولین مسئله فرهنگی در جامعه ماست

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در جلسه ستاد اقامه نماز این شهرستان گفت : نماز و مسجد اولین مسئله فرهنگی درجامعه ماست .

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی فرمانداری؛ امام جمعه میبد تصریح کرد : اگر به ازای هر یکصد نفر یک مسجد فعال داشته باشیم بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی رخ نمی دهد .
مدیرحوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در موج کرونا ، آسیب های جدی به علم و فرهنگ کشور به ویژه به مسجد و مسائل دینی وارد شد گفت : مساجد هنوز در حال و هوای قبل اند ولی کم کم شرایط بهتر خواهد شد .
آیت الله اعرافی مردم را رونق بخش مساجد خواند و افزود : اما بعضی از ادارات مانند آموزش و پرورش نقش مهمی در این زمینه دارند و شهرداری و شورا هم باید به زیرساخت های مساجد مثل احداث پارکینگ کمک کنند .
محمدرضا کارگر مدیر آموزش و پرورش میبد هم با ارائه گزارشی از طرح امین در مدارس گفت : طرح امین در میبد به خوبی اجرا شده است و و روحانی آقا و خانم در مدارس حضور دارند .
حجت الاسلام قربانی دبیر ستاد اقامه نماز میبد یکی از مشکلات برپایی نماز در مدارس را نداشتن نماز خانه عنوان کرد و گفت : ده مدرسه در میبد نمازخانه ندارد و فضای نمازخانه به خاطر آمار بالای جمعیت دانش آموزی به کلاس درس تبدیل شده است .
اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و فرش نمازخانه مدارس از سوی دفتر امام جمعه ، شهرداری ، اوقاف ، نماینده و شهرک صنعتی ، اولویت ده مدرسه فاقد نمازخانه جهت ایجاد و تجهیز نمازخانه ، تجهیز مدارسی که درطرح نوسازی قرار می گیرند به نمازخانه و برگزاری جلسات دانش افزایی برای معلمان طرح امین درمدارس از مصوبات این جلسه بود .

عکاس: علی دهقانی فیروزآبادی