کسب رتبه سوم دانشگاه میبد در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی/ قریب ۴ برابر شدن تعداد قراردادهای طرح های پژوهشی برون دانشگاهی

دکترعباس نیک نژاد: در دانشگاه میبد ۱۷ رشته کارشناسی، ۱۷ رشته گرایش کارشناسی ارشد و ۳ رشته دکتری در سه دانشکده فنی و مهندسی هست که جمعا ۳۸ رشته وجود دارد که ۴ رشته مهندسی ساخت و تولید ان در یکسال اخیر راه اندازی شده است.

به گزارش میبدما؛ دکترعباس نیک نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ظرفیت علمی دانشگاه میبد اظهار داشت: در دانشگاه میبد ۱۷ رشته کارشناسی، ۱۷ رشته گرایش کارشناسی ارشد و ۳ رشته دکتری در سه دانشکده فنی و مهندسی هست که جمعا ۳۸ رشته وجود دارد که ۴ رشته مهندسی ساخت و تولید ان در یکسال اخیر راه اندازی شده است.

وی با اشاره به ساخت سالن ورزشی خواهران در دانشگاه میبد گفت: این پروژه با همت خانواده خیر« سید حسین مصطفوی میبدی» و با اعتباراتی که از سفر رئیس جمهور به یزد به داشگاه میبد تخصیص داده شد و همچنین مساعدت های سازمان امور دانشجویان در مساحت ۸۴۰ مترمربع تکمیل شده که روز آینده به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید.

نیک نژاد در ادامه از افتتاح بلوک حضرت زینب(س) در خوابگاه دخترانه در روز آینده خبر داد و گفت: این پروژه با زیربنای ۵۵۰ مترمربع است که باعث افزایش ۱۱ درصدی ظرفیت خوابگاه دخترانه می شود.

رییس دانشگاه میبد با اشاره به برنامه‌ها و موفقیتهای فرهنگی دانشگاه از جمله برگزاری مسابقه انشا نویسی با موضوع میبد ۱۴۲۰ با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و آموزش و پرورش و جبهه فرهنگی میبد ، مهارت‌افزایی دانشجویان با برگزاری دوره آموزش مهارتهای زندگی در قالب واحد درسی برای دانشجویان نو ورود ، کسب مقام سوم المپیاد ورزشی کشور ، کسب رتبه اول مسابقه دعا خوانی در مسابقات قرآنی توسط یکی از دانشجویان و همچنین برگزاری پویش خاطره نگاری اربعین در سطح کشور، مسابقه موشک های آبی به همت دانشجویان مهندسی مکانیک و کسب رتبه سوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی توسط دانشگاه در بین دانشگاههای کشور را نیز به عنوان یکی از افتخارات فرهنگی دانشگاه عنوان کرد.

رییس دانشگاه میبد با اشاره به اینکه یکی از شاخص های مهمی که دانشگاه با آن سنجیده می شود تعداد قراردادهای طرح های پژوهشی برون دانشگاهی در راستای رفع نیازهای جامعه و صنعت است تصریح کرد: در دانشگاه میبد تعدا این قراردادها در یکسال گذشته ۴ برابر افزایش داشته است و از نظر ریالی مجموع این قرادادها افزایش ۲ برابری داشته است.
وی ادامه داد: اولین شرکت دانش بنیان این دانشگاه در مرداد ماه ۱۴۰۱ مجوز گرفته است و شرکت ابتکار صنعت از شرکتهای مستقر در مرکز رشد دانشگاه نیز موفق به بومی سازی ، باز طراحی و تولید ماشین آلات کاشی و سرامیک و صادرات آن به کشورهای همسایه شده‌است.

دکتر عباس نیک نژاد همچنین از افزایش ۳۷ درصدی تعداد مقالات منتشر شده isi و رشد ۱۰ درصدی مقالات isc در ۱۰ ماه گذشته در این دانشگاه خبر داد و افزود: در طرح شهید احمدی روشن ۵بنیاد ملی نخبگان، عضو هیئت علمی دانشگاه میبد به عنوان استاد راهبر و در طرح شهید وزوایی نژاد بنیاد ملی نخبگان، ۴ طرح دانشجویان این دانشگاه به عنوان طرح منتخب در نظر گرفته شدند.

وی همچنین با برشمردن موفقیت های علمی دانشگاه ، موفقیت دکتر هادی برزگر گروه مهندسی مواد دانشگاه مرتبط با ارتقای شاخص اچ به بالای ۲۰ و انتخاب رساله دکترای حسن یعقوب نیا عضو هیات علمی گروه جغرافیا در یازدهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به عنوان رساله برتر و انتخاب رساله دکتری سرکار خانم زهرا ابراهیمی دانشجوی دکتری دانشگاه میبد درجشنواره میراث مکتوب رضوی به عنوان رساله برتر را نیز برشمرد.

رییس دانشگاه میبد همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اجباری بودن حجاب و چادر در دانشگاه میبد عنوان کرد:دانشگاه های دولتی سندی دارند به نام سند اسلامی که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده و تمام دانشگاههای دولتی و روسای آنها موظف به اجرای آن هستند.

رییس دانشگاه میبد همچنین از آیت الله اعرافی امام جمعه، مسئولان و خیرین از جمله دکتر مسعود جندقی و سید عبدالعظیم پویا ، خانواده سید حسین مصطفوی و کاشی رباط در کمک به دانشگاه قدردانی کرد.