گزارش تصویری از نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از فرهیختگان شهرستان میبد

نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از فرهیختگان شهرستان میبد برگزار و مسائل و دغدغه های اهالی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.  

به گزارش میبدما به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ دکتر فاطمی در این نشست، با اشاره به افزایش دور دوم سفرهای شهرستانی، به دو روز گفت: بر این اساس اعضای شورای اداری به مدت دو روز در شهرستان مستقر خواهند شد و در دیدار با گروه های مختلف، مسائل مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مدیریت متمرکز در مرکز استان، پاسخگوی نیازهای شهرستان ها نخواهد بود، خاطرنشان کرد: بخشی از توسعه نامتوازن محصول همین تمرکز گرایی است.

استاندار یزد در ادامه به عزم جدی استان برای افزایش نقش آفرینی اهالی شهرستان ها در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی استان خبرداد.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال گذشته، ۱۰۰ درصد منابع بانک های دولتی در قالب تسهیلات ارائه شد، تصریح کرد: به دلیل ناترازی ها، در نیمه دوم سال، میزان ارائه تسهیلات کاهش چشمگیری یافت.

وی یکی از خصوصیات برجسته صنعت میبد نسبت به سایر شهرستان ها را، مردمی تر بودن آن دانست و اضافه کرد: این خصوصیت مثبت را باید در دیگر شهرستان ها نیز شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: در راستای حمایت از محیط زیست، بارگذاری صنایع آلاینده و پر آبخواه از عقدا تا مهریز را ممنوع اعلام کردیم.

استاندار یزد با بیان اینکه یکی از رویکرد های مورد پیگیری در استان تغییر ریل به اقتصاد دانش بنیان است، گفت: با این تغییر ریل، شاهد ماندگاری نیروهای نخبگانی و متخصص در استان و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای استان خواهیم بود.

وی در ادامه بافت تاریخی میبد را کم نظیر و ظرفیت گردشگری آن را ممتاز خواند و گفت: شهرستان میبد اگر بخواهد اوج بگیرد، دو بال «گردشگری و صنایع دستی» و «نوآوری و فناوری» آن باید تقویت شود.

دکتر فاطمی همچنین به تبیین ضرورت تقویت دانشگاه ها و آموزش و پرورش پرداخت و اظهارداشت: نظام جمهوری اسلامی ایران تا جایی می‌تواند قد بکشد که آموزش و پرورش قد بکشد.

استاندار یزد همچنین با اشاره به پیگیری های نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی در خصوص مدارس خیر ساز، افزود: بر اساس پیگیری هایی که استان صورت داده، مقرر شد ۱۰۰۰ میلیارد برای تکمیل مدارس خیر ساز استان تخصیص یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از چهل سال، برای اولین بار در سال گذشته، ۱۰۰ درصد یک درصد فروش معادن به استان برگشت داده شد، گفت: تمامی حقوق معدنی استان را با همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری کردیم و تا ریال آخر آن را در امسال محقق خواهیم کرد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نگاه ویژه استان به حوزه ورزش و اهتمام جدی جهت حمایت از این حوزه ، خاطرنشان کرد: بخش تولید شهرستان، حمایت از ورزش و ورزشکاران را در دستور کار خود داشته باشد.

دکتر فاطمی اضافه کرد: به هر واحد تولیدی که حاضر باشد، برای کارگران واجد شرایط خود منزل بسازد، زمین تخصیص داده خواهد شد.

استاندار یزد همچنین در این نشست بر پیگیری اجرای طرح بورسیه شغلی در صنایع میبد خبرداد.

وی در پایان اضافه کرد: صنایع دستی میبد برای استان بسیار حائز اهمیت است و توجه به آن، ویژه خواهد بود.

عکاس: علی دهقانی فیروزآبادی