تنظیم بازار به یک تعبیر شوخی تبدیل شده است

رئیس‌کل بازرسی استان یزد با تاکید بر اینکه باید با متخلفان گران فروشی برخورد جدی صورت گیرد گفت: متاسفانه از تنظیم بازار در سطح جامعه به عنوان یک تعبیر شوخی استفاده می‌شود.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس در یزد حجت الاسلام اکبر طالبی چاهوکی در کارگروه تنظیم بازار استان یزد که در سالن موحدین استانداری یزد برگزار شد با تاکید بر تنظیم بازار به عنوان یکی از مباحث اثرگذار در قیمت‌ها در سطح بازار گفت: جلسات تنظیم بازار که در استان برگزار و برخی از مسئولان دعوت می‌شوند، می‌طلبد که خودشان دغدغه داشته و حضور پیدا کنند تا شاید با حضورشان بتوانند مباحث بسیار مهمی را مطرح و در عملیاتی کردن راهکارهای نظارت بر بازار نقش بسزایی را ایفا کنند.

رئیس‌کل بازرسی استان یزد اضافه کرد: با توجه به اینکه همگان نسبت به اهمیت مبحث تنظیم بازار واقف هستند ولی متاسفانه امروزه در سطح جامعه بیشتر به عنوان یک تعبیر شوخی استفاده می‌شود.

وی افزود: اگر امروزه در یک مغازه شما بخواهید از قیمت بالای آن اعتراضی داشته باشید با بی‌توجهی فرد فروشنده مواجه می‌شوید درصورتی که نقش تنظیم بازار به این شکل نبوده و آنقدر اثرگذار است که هیچ کس نباید جرات داشته باشد که جنسی را گران‌تر از قیمت مصوب به فروش بگذارد چه برسد به اینکه بخواهد مسخره کند.

طالبی با عدم تناسب قیمت‌ها در بازار اشاره کرد و گفت: با توجه به این در سطح جامعه افزایش قیمت‌ها را مشاهده می‌کنیم، یک بسیج همگانی می‌طلبد که نظارت دقیق تری نسبت به بازارها و قیمت‌ها داشته باشیم و با فرد متخلف به شکل جدی برخورد شود.

رئیس‌کل بازرسی استان یزد در پایان تاکید کرد: امیدواریم با تلاش همگانی در استان یزد بتوانیم در روزهای آینده شاهد بازاری متعادل و قیمتی به میزان مصوب شده تنظیم بازار باشیم.