زمینه صادرات بیشتر زیلو به کشورهای دیگر فراهم آید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد: باید با انتخاب تیم متخصص، زمینه صادرات بیشتر زیلو به کشورهای دیگر فراهم آید

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد به‌همراه رئیس و کارشناسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی میبد از شرکت تعاونی زیلوبافان و شرکت تعاونی خوراک دام و طیور ضیاء دانه میبد بازدید کردند.

مدیر عامل شرکت تعاونی زیلوبافان میبد در بازدید از این تعاونی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و نحوه فعالیت این شرکت تعاونی گفت: شرکت تعاونی زیلوبافان میبد از آبان سال ۱۳۵۱ تأسیس و تاکنون ضمن احیاء هنر زیلوبافی به عنوان یکی از صنایع دستی ارزشمند میبد، تاثیر چشمگیری در رونق این هنر صنعت داشته است.

عبدالکریم غنی‌پور با اشاره به بافت زیلوی پشمی مناسب مناطق سردسیر و زیلوی بدون نقش جهت طراحی و چاپ بروی این زیرانداز گفت: طی چند سال گذشته سفارشات مختلفی جهت تغییر کاربری زیلو داشته‌ایم که نشان از توجه روز افزون مردم به این زیرانداز دستباف میبد دارد.

در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد ضمن تشکر از مدیرعامل و اعضاء شرکت تعاونی زیلوبافان میبد اظهار داشت: شرکت تعاونی زیلوبافان یکی از تعاونی‌های موفق شهرستان است که نقش بسزایی در احیاء دوباره زیلوبافی در میبد داشته و امیدواریم با تلاش تیم مدیریت آن و جذب نیروهای جوان و متخصص، شاهد توسعه و موفقیت روز افزون این تعاونی در شناساندن این هنر اصیل به سایر نقاط کشور باشیم و زمینه صادرات این محصول نیز به کشورهای دیگر فراهم گردد.

علیرضا ابوالحسنی با اشاره به اینکه با استفاده از نیروهای متخصص و خوش ذوق، امکان رونق بیش از پیش این هنر صنعت و تبدیل آن به عنوان نماد تولیدات میبد وجود دارد افزود: باید تیم قوی و منسجمی جهت طراحی، بازاریابی، تنوع محصول، بسته‌بندی مناسب و تغییر کاربری زیلو تشکیل گردد تا زمینه صادرات بیشتر این هنر دست باف میبد به کشورهای دیگر نیز فراهم آید.

وی به پاس قدردانی از تلاشهای این شرکت تعاونی، با اهداء لوح تقدیر و تندیس تعاونی برتر دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان از تلاش های مدیریت شرکت تعاونی زیلوبافان میبد تقدیر کرد.

در ادامه این بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میبد با حضور در شرکت تعاونی تولید خوراک دام و طیور ضیاء دانه میبد ضمن بازدید از این شرکت تعاونی، از نزدیک با نحوه فعالیت این شرکت و تولیدات آن آشنا شد.

گفتنی است: در شهرستان میبد بیش از ۳۲۰ شرکت تعاونی وجود دارد که در بخشهای صنعت، خدمات و کشاورزی و غیره مشغول فعالیت هستند.