تخلفات دنباله دار یکی از موسسات مینی‌بوس رانی میبد، منجر به تشکیل شورای تامین شهرستان شد

متاسفانه شرکت مورد نظر از همان ابتدا این قوانین را رعایت نکرد و با عدم پایبندی به نرخ های مصوب، قراردادهای خود را ۱۵ درصد زیر قیمت مصوب بست.

ماجرای دنباله‌دار تخلفات یک موسسه مینی‌بوس رانی در میبد بالاخره به شورای تامین رسید.

به گزارش میبدما؛ تخلفات یکی از شرکتهای مینی‌بوس‌رانی و بیکاری رانندگان برخی از شرکت های کاشی، بعد از تجمع برخی از رانندگان بیکار شده مقابل فرمانداری و همچنین دیدار با امام جمعه شهرستان، بالاخره منجر به تشکیل شورای تامین شد.

نماینده رانندگان در گفتگو با میبدما گفت: متاسفانه یکی از شرکت های مینی بوس رانی با رعایت نکردن قراردادهای قانونی سازمان حمل و نقل همگانی موجبات بیکاری برخی از رانندگان را فراهم کرده است.

مصطفی دهقانی با بیان این موضوع که مدافع حقوق کلیه رانندگان هستیم، افزود: قرار بر این بوده است که رانندگان، فقط با عقد قرارداد و رعایت شرایط حقوق پایه به کار گرفته شوند، که متاسفانه شرکت مورد نظر از همان ابتدا این قوانین را رعایت نکرد و با عدم پایبندی به نرخ های مصوب، قراردادهای خود را ۱۵ درصد زیر قیمت مصوب بست.

دهقانی عنوان کرد: با تشکیل جلسه کمیته انضباطی، مسئول این موسسه  ملزم به بستن قرارداد و رعایت نرخ قانونی شد، که متاسفانه به آن نیز پایبند نشد؛ جریمه و تذکر و جلسات مکرر نیز فایده ای در بر نداشت و در اخرین جلسه کمیته انضباطی رای بر عدم فعالیت این موسسه داده شد.

وی با بیان این موضوع که باز هم مسئول این موسسه به رای کمیته انضباطی توجهی نکرد، افزود: البته بنا به مصلحت هایی با ماشین های این موسسه برخوردی نشد و توقیفی صورت نگرفت.

دهقانی با بیان این موضوع که برای احقاق حق رانندگان و به خاطر اصرار آنها و همین طور رعایت نشدن رای کمیته انضباطی توسط موسسه خاطی، شورای تامین تشکیل شده، افزود: : باید این تذکر را دوباره بدهیم که موسسات ملزم به بستن قرارداد با رانندگان هستند و این قراردادهای کاری باید به سازمان حمل و نقل همگانی نیز تحویل داده شود تا در صورت بروز مشکل، روند پیگیری آن آسان تر باشد.

رییس سازمان حمل و نقل همگانی نیز در گفتگو با خبرنگار میبدما، اظهار داشت: در مورد این پرونده هنوز منتظر صورتجلسه شورای تامین هستیم و امیدواریم این مشکل به زودی رفع شود.

اسعدی با بیان این موضوع که رانندگان بدون مجوزی که به جای دیگر رانندگان به کار گرفته شده اند، طبیعتاً اجازه فعالیت نخواهند داشت و باید منتظر بمانند توسط شرکتها در صورت نیاز و با رعایت مقررات بکارگیری شوند، افزود: البته صحبت هایی شده که تنش ها به حداقل برسد، اما ما دنبال اجرای صد در صد رای قبلی و کمیته انضباطی هستیم.

سید علی اکبر اسعدی عنوان کرد: البته بعد از امدن صورتجلسه باید با موسسات مینی بوس رانی جلسه بگذاریم و سعی می کنیم طبق صورتجلسه پیش برویم. البته اصل خواسته ما اجرای رای هیئت انضباطی است.