آیت‌الله اعرافی، گنج پنهان استان یزد است/ حساسیت خبرنگاران میبدی درباره بازنمایی میبد در صداوسیمای یزد ارزشمند است

وی افزود: اعتقادم این است که اگر یزد شهر خشت خام است، میبد شهر گل پخته است و به همین خاطر در کل سازمان صدا و سیما ما ظروف را عوض کرده‌ایم و در عوض ظروف با نقش گل مرغ و خورشید خانم میبد را قرار داده‌ایم

مدیرکل صدا و سیمای استان یزد در دیدار دوساعته با اصحاب رسانه شهرستان میبد به سوالات مختلف آنان پاسخ داد.

به گزارش “میبدما”، دکتر احمد پهلوانیان در ابتدا از حضور در جمع خبرنگاران میبدی ابراز خرسندی کرد و گفت: من خوشحال می‌شوم مطالبی در نقد صدا و سیمای مرکز یزد گفته، نگاشته و تکرار شود تا اگر قصوری در صدا و سیماست برطرف شود و از این بابت تشکر می‌کنم.

IMG_4232-1-500x369

 وی در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران پیرامون علت عدم استفاده عنوان «آیت الله» برای امام جمعه میبد گفت: من سالها در خدمت آیت‌الله اعرافی بوده‌ام و علاقه و ارادت زیادی به ایشان دارم و در مقطعی اکثر امور رسانه‌ای جامعه المصطفی العالمیه با بنده بود منتها قواعد رسانه، قواعد دیگری است و ما نمی‌توانیم این قواعد را به هم بزنیم.

وی افزود: در اینکه ایشان مجتهد مسلم هستند شکی نیست اما یکسری قواعد عرفی دیگری وجود دارد که ما باید این قواعد را رعایت کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای یزد خاطرنشان ساخت: تلقی شخصی بنده این است که آیت‌الله اعرافی، گنج پنهان استان یزد است که هنوز بسیاری از بخش‌های وجودی و توانایی‌های شخصی ایشان را ندیده‌ایم و انشالله خداوند به ایشان عمر با عزت دهد و اولین امام جمعه‌ای که بعد از مسئولیت خدمتشان رسیدم ایشان بود ولی یکسری قواعدی وجود دارد که من باید آنها را مراعات کنم.

وی گفت: ما نه با میبد مشکل داریم نه با اردکان نه با تفت و نه با هیچ شهرستان دیگری بلکه ارتباط ما با مدیران شهرستان میبد خوب است اما منکر این نیستم که ممکن است یک وقت خطایی از ما سر بزند که در این گونه موارد شما باید تذکر دهید تا ما جبران کنیم.

وی افزود: ما هم قطعا اشتباه داشته‌ایم و من در این ۱۰-۱۱ ماهی که آمده‌ام شاید ۲۰-۳۰ بار عذرخواهی کرده باشم.

پهلوانیان درباره تبعیض در پرداخت رسانه‌ای به شهرستان میبد، گفت: این که خود شهرستان میبد در صدا و سیما مورد کم‌لطفی قرار گرفته باشد من به عنوان یک روند قبول ندارم ولی ممکن است جایی اشتباه شده باشد و این حساسیت شما ارزشمند است.

وی افزود: اعتقادم این است که اگر یزد شهر خشت خام است، میبد شهر گل پخته است و به همین خاطر در کل سازمان صدا و سیما ما ظروف را عوض کرده‌ایم و در عوض ظروف با نقش گل مرغ و خورشید خانم میبد را قرار داده‌ایم و تا به حال ۲-۳ گزارش خبری از کارگاههای سفال و سرامیک میبد پخش کرده‌ایم و یکی از این گزارش‌ها به صورت ملی پخش شد.