امیدوارم گردشگری در میبد با فراهم شدن زیرساختهای لازم به سودآوری برسد/ به‌هیچ‌وجه اجازه ورود صنایع آلاینده به منطقه ویژه اقتصادی میبد را نخواهیم داد

وی افزود: من شخصا جزء کسانی بودم که اعتقاد داشتم مسئولیت منطقه ویژه اقتصادی میبد را نباید این گروه به دست بگیرد و اگر قرار است سرمایه‌گذاری انجام شود باید میبدی‌ها این کار را انجام دهند

فرماندار میبد در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان به سوالات خبرنگار “میبدما” پاسخ داد که تلاش می‌کنیم مشروح این پرسش‌ها و پاسخ‌های فرماندار میبد را در چند بخش مجزا منتشر نماییم.

IMG_1294

خبرنگار “میبدما” اولین سوال خود را به موضوع چرخه اقتصادی موضوع توریسم در شهرستان میبد اختصاص داد و پرسید: با توجه به اینکه میبد هنوز از بسیاری از زیرساختهای اولیه گردشگری محروم است و اکثر گردشگران ثروتمند، ترجیح می‌دهند تا به خارج از کشور یا استانهای شمالی کشور و یا برخی دیگر از استانهای خوش آب و هوا سفر کنند و اگر هم به یزد سفر کنند، قرار نیست در میبد اقامت کنند و صرفا به بازدید از اماکن تاریخی اکتفا خواهند کرد، چرا فرمانداری اینقدر به مسائل مرتبط با میراث فرهنگی اهمیت و ضریب می‌دهد و در آن سرمایه‌گذاری می‌کند؟

فرماندار میبد در پاسخ به این پرسش ضمن پذیرفتن اینکه هنوز بسیاری از زیرساختهای میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان میبد موجود نیست گفت: در صنایع دیگر هم سرمایه‌گذاری برای چند سال بعد جواب می‌دهد و من امیدوارم گردشگری در میبد با فراهم شدن زیرساختهای لازم به سودآوری برسد.

وی با اشاره به اتوبوس توریستی یواش تور گفت: اگرچه برای این اتوبوس هزینه زیادی شده اما همین اتوبوس تبدیل به برندی برای معرفی میبد و میراث فرهنگی این شهرستان شده است و خوشبختانه از این ناحیه توانسته‌ایم اعتبارات خوبی را جذب کنیم.

حسین فلاح با ابراز تاسف از عدم اقامت توریست‌ها در میبد خاطرنشان ساخت: وقتی توریست در اینجا اقامت نمی‌کند یعنی ما از ۸۰ درصد سود ناشی از این صنعت محروم می‌شویم به همین دلیل ما در حال احداث مجموعه‌های اقامتی مختلف هستیم.

وی ابراز اطمینان کرد که با توافق اخیر، مراودات میبد در زمینه میراث فرهنگی بیشتر خواهد شد.

دومین سوال “میبدما” درباره تصویب منطقه ویژه اقتصادی برای میبد توسط چند سرمایه‌گذار غیربومی بود و خبرنگار این رسانه درباره واکنش فرماندار میبد به این مصوبه و احتمال ایجاد موج جدیدی از ایجاد صنایع آلاینده در شهرستان میبد، پرسید.

فرماندار میبد با بیان اینکه زمینی به مساحت ۲۰۰۰ هکتار برای این منظور در نظر گرفته شده گفت: این پروژه که به طرح آب رسانی کوثر تعلق دارد ظاهرا در ۱۰-۱۱ کیلومتری جنوب شرقی میبد مستقر خواهد شد.

وی گفت: طرح کوثر یک طرح آب رسانی است که از طریق سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، هزینه‌های خود را تامین می‌کند و مدیریت پروژه منطقه ویژه اقتصادی میبد به این گروه سپرده شده است.

وی افزود: من شخصا جزء کسانی بودم که اعتقاد داشتم مسئولیت منطقه ویژه اقتصادی میبد را نباید این گروه به دست بگیرد و اگر قرار است سرمایه‌گذاری انجام شود باید میبدی‌ها این کار را انجام دهند تا زمین ۲۰۰ هزار تومانی دوباره با مبالغی مثل ۳۰-۴۰ هزار تومان دست یک صنعتگر در بیاید.

حسین فلاح گفت: به هر حال این کار انجام شده و البته من قصد آن را ندارم که این کار را خیانت بنامم.

وی با اشاره با مذاکراتش به مسئولین طرح کوثر افزود: آنها قول داده‌اند با در نظر گرفتن حساسیتهای مردم میبد، صنایع آلاینده را در این منطقه مستقر نکنند و ما نیز به هیچ‌وجه اجازه ورود صنایع آلاینده به این منطقه را نخواهیم داد.