گزارش میبدما ازجلسه صمیمانه اصحاب‌رسانه‌شهرستان با امام‌جمعه‌میبد/ بخش اول

امام جمعه میبد با ابراز تاسف نسبت به عملیاتی نشدن مصوبات سال قبل از آنان خواست تا تحقق کامل این وعده ها آنها را پیگیری کنند. همچنین ایشان از مدیران رسانه ها خواست از میان خودشان چند نفر را انتخاب کنند تا پل ارتباطی رسانه ها با امام جمعه و مسئولان شهرستان باشند.

جمعه شب تعداد زیادی از اصحاب رسانه شهرستان میبد مهمان امام جمعه میبد -حضرت آیت الله اعرافی- بودند.

این مراسم که به مناسبت روز خبرنگار و با ۱۵ روز تاخیر برگزار گردید دو بخش داشت. در نیم ساعت ابتدایی، مدیران مسئول سایتها و نشریات میبد به صورت خصوصی -و بدون حضور مسئولان دیگر- جلسه ای با امام جمعه میبد داشتند.

در این جلسه، صاحبان رسانه در میبد به صورت صریح و شفاف گلایه های خود را با آیت الله اعرافی در میان گذاشتند. گلایه هایی مانند عدم اجرایی شدن مصوبات سال قبل همین جلسات، بی توجهی عمیق مسئولان شهرستان به رسانه ها، عدم هماهنگی و صمیمیت بین مسئولان شهرستان و… همچنین پیشنهاداتی در جهت درآمدزایی رسانه های شهرستان در این جلسه مطرح شد.

در ادامه امام جمعه میبد با ابراز تاسف نسبت  به عملیاتی نشدن مصوبات سال قبل از اصحاب رسانه شهرستان خواست تا تحقق کامل این وعده ها به صورت مستمر آنها را پیگیری و به مسئولان امر یادآوری کنند. همچنین ایشان از مدیران رسانه ها خواست از میان خودشان چند نفر را انتخاب کنند تا پل ارتباطی رسانه های شهرستان  با امام جمعه و مسئولان شهرستان باشند.

پس از آن حوالی ساعت ۲۱ مراسم عمومی دیدار خبرنگاران با امام جمعه میبد در محل بیت حضرت آیت الله اعرافی آغاز شد. در این مراسم از مسئولین، علاوه بر آیت الله اعرافی آقایان سید حسین اسعدی(رییس آموزش و پرورش میبد)، هنر دوست(رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد)، علیرضا فلاح(معاون فرماندار میبد)، حجت الاسلام و المسلمین شیخ مرتضی دهقانی(مشاور فرهنگی امام جمعه میبد) حضور داشتند.

همچنین رسانه هایی که در این جلسه شرکت داشتند عبارت بودند از: خبرنگار صدا و سیما، سایتها: نارین نیوز، میبد خبر، میبدما، میبد نیوز، میبد آدینه، ندای ندوشن، بفرو نیوز، ایرنا/ نشریات: میبد، رستاق، میبد نوین، استقلال میبد

در ابتدای جلسه و پس از قرائت قرآن توسط حجت الاسلام و المسلمین شیخ مرتضی دهقانی، حضار به معرفی خود پرداختند نکته جالب این بود که امسال و به خاطر الحاق ندوشن به میبد و بخش شدن بفروئیه رسانه های این مناطق نیز در این جلسه حضور داشتند و اتفاقا با استقبال بسیار گرم آیت الله اعرافی مواجه شدند. مخصوصا خبرنگاران ندوشنی که به پیشنهاد امام جمعه میبد، یکی از اعضای ثابت گروه سه نفر نمایندگان رسانه ها قرار گرفتند.

پس از معرفی، نوبت به ارائه نقطه نظرات اصحاب رسانه با امام جمعه میبد رسید که البته به خاطر جلسه نیم ساعته ای که پیش از مراسم عمومی با امام جمعه میبد برگزار شده بود، این بخش زیاد به درازا نکشید چرا که مطالبات اصلی در آن جلسه مطرح شده بود.

ادامه دارد…