همزمان با هفته جهانی اتیسم انجام گرفت

رئیس دفتر امام جمعه و رئیس بهزیستی میبد از خانواده های دارای فرزند اتیسم دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش میبدما ؛رئیس بهزیستی میبد گفت: روز جهانی آگاهی اتیسم،فرصت خوبی برای تغییر نگرش به افراد دارای اتیسم در شناخت و احقاق حقوق شان به عنوان شهروندان جامعه، همانند دیگرشهروندان این جامعه و تصمیم بر زندگی مطابق با ترجیحات خود است.

سید محسن فلاح با اشاره به اینکه کودک دارای اختلال طیف اتیسم ، نیاز به مراقبت های خاص و زمان بر دارند،گفت: آموزش های ویژه برای این کودکان انرژی وزمان زیادی را از والدین می گیرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ازسال۱۳۹۸ مرکزروزانه آموزشی و توانبخشی در میبد راه اندازی شد است،عنوان کرد: مرکز رویای زیبا در شهرستان به عنوان دومین مرکز تخصصی ارایه دهنده خدمت به افراد دارای اختلال طیف اتیسم در استان است که این مرکز با ارائه خدمات روانشناسی ، گفتار درمانی ، کاردرمانی ، بازی درمانی توسط مربیان متخصص و دوره دیده‌ به افراد مبتلا به اختلال اتیسم گروه سنی سه تا ۱۸ سال توانسته والدین دارای کودک اوتیسم را یاری نماید.

درادامه این دیدار خانواده ها مشکلات عدیده خود از جمله سرویس ایاب وذهاب کودک به مرکزودیگر هزینه های زیاد درمانی این کودکان را با مسئول دفتر امام جمعه شهرستان و رییس بهزیستی میبد در میان گذاشتند و مسیولان نیز دراین باره قول مساعدت و یاری این خانواده ها را دادند.