اولین همایش نوروزی فرهیختگان و خیرین شهر بفروئیه برگزار شد + عکس

به همت شهرداری و شورای ششم اسلامی شهر بفروئیه فرهیختگان و خیرین شهر بفروییه در دومین روز از نوروز ۱۴۰۲ برای اولین بار در دانشکده علوم قرآنی بفروئیه گردهم جمع شدند.

به همت شهرداری و شورای ششم اسلامی شهر بفروئیه فرهیختگان و خیرین شهر بفروییه در دومین روز از نوروز ۱۴۰۲ برای اولین بار در دانشکده علوم قرآنی بفروئیه گردهم جمع شدند.
پس از تلاوت قران و سرود ملی، دکتر زرفتن رئیس شورای اسلامی شهر بفروییه برای عرض خیر مقدم پشت تریبون رفت و گفت: نقش منابع انسانی متخصص، فرهیخته و باانگیزه در پیشبرد اهداف یک جامعه بسیار پراهمیت است و پاسداشت آنان وظیفه همه مردم و مسئولان است.
ایشان در ادامه ضمن تشکر از دبیرخانه همایش افزود: صمیمانه از همت والای آقایان عباسعلی شفیعی، حاجی جلال خاکزار، مصطفی مصطفایی و حمیدرضا بنا در برگزاری این همایش از جمع آوری بانک اطلاعات تا دعوت از میهمانان و دیگر مقدمات تقدیر و تشکر می نمایم.
رئیس شورای شهر اهداف همایش را اینگونه تشریح کرد: شناسایی نخبگان و فرهیختگان شهر، بررسی نحوه همکاری و استفاده حداکثری از پتانسیل بالقوه آنان جهت توسعه، بررسی زمینه‎های توسعه و گسترش شهر بفروئیه از جمله مهمترین اهداف این همایش می باشد.
سخنرانی آقای سید مصطفی موسوی بفروئی، دکتر میرمحمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اجرای موسیقی سنتی و شعر خوانی آقای علی عابدینی از دیگر برنامه های این همایش بود.
شعرخوانی زیبا توسط شاعر ۹۵ ساله بفروئی حاج اسدالله حیدری یکی دیگر از برنامه های جذاب و تماشایی این همایش بود.
پروفسور محسن برزگر بفروئی نیز از دیگر سخنرانان این همایش بود که نتایج دو دهه مطالعه، تحقیقات و پژوهش های خود را در زمینه ترکیبات زیست فعال موجود در پوست تازه پسته (همچون پلی فنول هل، توکوفرول هل، فیبرهای رژیمی، اسانس و برخی ترکیبات دیگر) بیان کرد.
این عضو هیأت علمی گروه علوم و مهندسی صنایع غذایی دانشگاه تربیت مدرس و جز یک درصد دانشمندان برتر جهان در ادامه این همایش ادعا کرد که ترکیبات استخراج شده از پوست تازه پسته می‌توانند به عنوان ضد اکساینده، محافظ سلول‌ها، ضد میکروب، ضد التهاب، ضد دیابت، ضد قهوه‌ای شدن، ضد سرطان، ضد جهش‌زایی عمل کنند.
تجلیل و تقدیر از ۳۲ خیر و فرهیخته شهر بفروئیه آیین اختتامیه اولین همایش فرهیختگان و خیرین شهر بفروئیه بود که با حضور نماینده مردم در مجلس، فرماندار، معاون سیاسی فرماندار، بخشدار، شهردار، رئیس و نائب رئیس شورای شهر و دیگر مسئولین برگزار شد.

تقدیر و تجلیل از چهار نویسنده کتب بفروئیه
آقای دکتر کوروش ش زرفتن نویسنده کتاب گلهای ملکوت بفروئی
آقای دکتر کمال امیدوار نویسنده کتاب بفروئیه از منظر گردشگری
آقای مرتضی خاکزار بفروئی نویسنده کتاب بفروئیه در گذر زمان
آقای حمیدرضا بناء بفروئی نویسنده کتاب بفروئیه در گذر زمان

تقدیر و تجلیل از سروش شرافت بفروئی جوان نخبه علمی و رتبه ۵ کنکور سراسری رشته ریاضی در سال ۹۹