افتخار می‌کنیم در پرتو برکت خون شهدا و انقلاب به شهر پیشرفته تبدیل شده‌ایم

امام جمعه میبد در جمع دانش آموزان آموزشگاه متوسطه دخترانه مجدزاده تصریح کرد: افتخار می‌کنیم در پرتو انقلاب اسلامی شهر ما که روستاهای پراکنده بود و عقب نگه داشته بودند؛ با همت مردم و در پرتو برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی از چند روستای پراکنده به شهر بسیار قوی و پیشرفته در ابعاد اقتصادی، صنعتی، دانشگاهی و تاریخی گردشگری و صنایع‌دستی و مهم‌تر از همه علم و فرهنگ و آموزش‌وپرورش تبدیل شده است.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه؛ حضرت آیت‌الله اعرافی در جمع دانش آموزان آموزشگاه متوسطه دخترانه مجدزاده با تشکر صمیمانه از معلمان، مدیران و دست‌اندرکاران آموزش‌وپرورش گفت: ستاد آموزش‌وپرورش و معلمان و مدیران و مربیان کار سنگین تربیت نسل نو و جدید و دختران و پسران عزیز ما را بر دوش دارند.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه همه ما باید با همه وجود احساس کنیم خادمانی برای جامعه، مردم و نسل نوجوان و جوان هستیم افزود: آموزش‌وپرورش میبد در طول چند دهه گذشته، گام‌های بزرگی در تعلیم و تربیت و پرورش دختران و پسران عزیزمان برداشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: افتخار می‌کنیم در پرتو انقلاب اسلامی شهر ما که روستاهای پراکنده بود و عقب نگه داشته بودند؛ با همت مردم و در پرتو برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی از چند روستای پراکنده به شهر بسیار قوی و پیشرفته در ابعاد اقتصادی، صنعتی، دانشگاهی و تاریخی گردشگری و صنایع‌دستی و مهم‌تر از همه علم و فرهنگ و آموزش‌وپرورش تبدیل شده است.

آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: افتخار داریم که قطب بزرگ صنعت سرامیک هستیم و به سمت تولید کارخانه صنعت سرامیک حرکت کردیم و ده مرکز علمی و دانشگاهی و حوزه وی در شهرمان فعال است و آموزش‌وپرورش ما در بیش از ۲۰ سال گذشته در استان رتبه یک را در پذیرش کنکور داشته است که همه به همت دانش آموزان، خانواده و معلمان و مربیان در بسیاری از شاخص‌ها در سطح کشور حرف اول را می‌زنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در قلمرو کنکور مسائل فرهنگی، فعالیت‌های دینی و اخلاقی، تقریباً در کشور سرانه کم‌نظیر داریم به‌طوری‌که در عبادت، مسجد و فرهنگ هم همین‌طور است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ۵۰ سفر استانی خود در چهار سال گذشته اذعان کرد: جایی با این سرانه که شهر صدهزارنفری، ۲۰۰ مسجد، ۱۰۰ حسینه و ۱۰۰ نماز فعال داشته باشد و آموزش‌وپرورش در هفت هشت شاخص، رتبه‌های بالای استانی و کشوری داشته باشد؛ کمتر دیده است.

امام‌جمعه میبد تصریح کرد: البته ضعف‌ها و کمبودهای زیادی هم داریم که باید بشناسیم و رفع کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مصوبات شورای آموزش‌وپرورش میبد و حضور کم‌نظیر خیرین در این حوزه گفت: ۵ سال قبل در شورای آموزش‌وپرورش میبد حرکتی شروع شد که در مدت ده سال یک‌صد مدرسه جدید ساخته شود که با اعتبارات دولتی هرگز ممکن نبود و امروز ۶۰ مدرسه به همت مردم و خیرین ساخته شده است.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه حضور مردم، خیرین، تلاش معلمان و مربیان و درس خواندن و عزم و همت دانش آموزان شهرستان میبد را در کشور سرآمد کرده است گفت: البته نباید به این میزان بسنده کنیم چراکه ما قله‌های بلندتری در پیش داریم که باید آنها را طی کنیم.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حوزه پزشکی، مهندسی و رشته‌های گوناگون، جوانانی داریم که در بهترین دانشگاه‌های کشور حضور دارند که در آموزش‌وپرورش تربیت و پرورش یافته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به شاخص‌های مختلف هنرستان و سیاست کشور در حرکت به این رشته‌ها و گره خوردن کار و زندگی جوانان با آن گفت: شهرستان میبد با ۶۳ درصد فراتر از قانون و پیش‌بینی کشور به سمت هنرستان‌ها حرکت کرده است.

وی افزود: در ده ها شاخص آموزش‌وپرورش، دانشگاه، صنعت و اقتصاد در شهرستان میبد شاهد پیشرفت و درخشش هستیم و با وجود فرازوفرودها به همت بچه‌ها، خانواده و تلاش مردم این افتخارات رقم خورده است.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه هرماه در شورای آموزش‌وپرورش ده ها مساله مورد بررسی و اجرا می‌شود افزود: همچنان باید قدم‌های بزرگ‌تری در همه ابعاد علمی، اخلاقی، معنوی و فکری، اجتماعی و سیاسی برداریم و رتبه یک را فراتر از اینکه هستیم دارا باشیم.

امام‌جمعه میبد در ادامه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های انسان را گرایش‌ها و نیازهای انسان خواند و گفت: چیزی که منطق انسانی و دین بر آن تأکید دارد این است که بشر غیر از خوشی‌ها و خوشحالی و رضایت‌مندی و نیازهایی که در حد طبیعی و حیوانی دارد؛ یک سلسله نیازهای بالاتری دارد که باید شکوفا شود و باید ابعاد آن را شناخت و شکوفا کرد.

آیت‌الله اعرافی اظهار داشت: نیاز به علم، دانش و دانایی و احساس خوشی که انسان چیزی بفهمد؛ عادی و سریع به دست نمی‌آید بنابراین نیاز به جستجوگری شناخت، کشف و حقیقت دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: نیاز ارتباط انسان با دیگران به‌راحتی در دسترس نیست و احساسات متعالی و عبادی و معنوی دین سخنی که با ما دارد این است که لذت‌ها و آرامش‌ها و خوشنودی‌هایی در عالم وجود دارد که فراتر از سقف نیازهای طبیعی است که باید آن را بشناسیم و شکوفا کنیم.

امام‌جمعه میبد افزود: لذتی که در علم، خدمت و در اتصال به خدا و شناخت عوالم غیبی و گفتگوی با خداست بسیار بالاتر است و دین می‌گوید باید آن را کشف و شکوفا کرد و معتقد است نشاط و سرزندگی مادی جای خود اما شادی و شادابی‌های فراتر از طبیعی وجود دارد که قوام انسانیت است و انسان را به قله‌های بلند می‌رساند.