فروش نان یارانه ای در سوپرمارکت ها بیشتر از ۱۵۰۰ تومان تخلف است

پیگیری‌های انجام شده از مسئولان آرد و نان شهرستان عنوان شد، که این افزایش قیمت چند برابری تخلف است و فروشنده ای حق ندارد نان یارانه ای با قیمت ۱۳۰۰ تومان را بیشتر از ۱۵۰۰ بفروش برساند و اصلا نان بصورت آزاد در سطح شهر وجود ندارد.

با وجود بهبود نسبی وضعیت نانوایی ها در سطح شهر، اعتراضات مردمی نسبت به گران فروشی نان در سوپر مارکت ها و بررسی خبرنگار میبدما مشاهده گردید که متأسفانه برخی سوپرمارکت‌ها نان یارانه‌ای را بیشتر از قیمت مصوب به فروش می‌رسانند که در ادامه با پیگیری‌های انجام شده از مسئولان آرد و نان شهرستان عنوان شد، که این افزایش قیمت چند برابری تخلف است و فروشنده ای حق ندارد نان یارانه ای با قیمت ۱۳۰۰ تومان را بیشتر از ۱۵۰۰ بفروش برساند و اصلا نان بصورت آزاد در سطح شهر وجود ندارد.

از آنجایی که شهروندان و مردم عزیز بهترین ناظران و بازرسان بر تخلفات احتمالی در همه حوزه ها هستند می‌توانند گزارشات و تخلفات انجام شده را به مسئولان امر اطلاع دهند و حتی خود شهروندان نیز به عنوان نظارت مردمی به متخلفین تذکر بدهند.

لازم به ذکر است در حوزه آرد و نان و همچنین تنظیم بازار باید نظارت های مردمی مکمل نظارت تیم های نظارتی باشد.

مسئولان می‌توانند در تمام امور از این ظرفیت بالا یعنی نظارت مردمی استفاده کنند.نظارت مردمی شفاف ، صادقانه و غیر محسوس است و با همکاری تیم های نظارتی می توان مشکلات را تا حد امکان مرتفع نمود.

می توان با نظارت مردمی وضعیت آرد و نان و دیگر امورات را در نانوایی ها اعم از کیفیت نان ، بهداشت ، وزن چانه و ساعت پخت رصد و در صورت تخلف مراتب را به تیم‌های نظارتی جهت برخورد گزارش داد.

همچنین در سوپر مارکت ها اگر مبلغ نان یارانه‌ای که طبق نظر کارگروه آرد و نان شهرستان فقط با افزایش ۲۰۰ تومانی است بیشتر بفروش می‌رسد نیز اطلاع رسانی شود.

شهروندان گرامی دقت کنید تنظیم بازار و برخورد با تخلفات تنها در صورت همکاری و کمک خود شما انجام خواهد شد.

تنظیم خبر: محمدرضا دهقانی