سیاست آموزش و پرورش بر گشودن گره های ذهنی دانش آموزان باشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید کرد: سیاست آموزش و پرورش بر گشودن گره های فکری دانش آموزان باشد. این مسئله، در دو بخش اصلاح فکر و اندیشه دانش آموزان و ایجاد امکانات و نشاط برای آنان، قابل پیگیری می باشد.

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان میبد، همزمان با ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) در محل بیت آیت الله اعرافی برگزار گردید.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش میبد؛ آیت الله اعرافی، در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان میبد با حضور اعضای این شورا، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تشکر از تمامی سازمان هایی که آموزش و پرورش میبد را همراهی نمودند، بیان نمود: آموزش و پرورش میبد، در زمینه کادرسازی مدیریت و معاونت مدارس، اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

فرآیند کادرسازی و تربیت مدیران، معاونان و عوامل اجرایی آموزشگاه ها، می بایست ادامه پیدا کرده و معلمان را هم در بر گیرد. به خصوص این که بخش قابل توجهی از کارکنان آموزش و پرورش، در طول چهار سال آینده، بازنشست می شوند.

امام جمعه شهرستان میبد، با اشاره به اهمیت دانش افزایی خوب، بدون تشریفات و عمیق برای معلمان، افزود: افزایش دانش معلمان، تنها در حوزه کسب دانش تخصصی نبوده و معارف دینی و تربیتی را در بر گیرد. تهیه بسته های جامع و جذاب، علی الخصوص برای جوانان، مطابق با سلایق و نیاز های آنان، در این زمینه می تواند ثمربخش باشد. تدوین طرحی در جهت پرورش نخبگان آموزش و پرورش نیز، می بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به افزایش غیر بومیان شهرستان میبد، می بایست تدابیر فرهنگی- تربیتی جدی صورت پذیرد.

در پایان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاکید کرد: سیاست آموزش و پرورش بر گشودن گره های فکری دانش آموزان باشد. این مسئله، در دو بخش اصلاح فکر و اندیشه دانش آموزان و ایجاد امکانات و نشاط برای آنان، قابل پیگیری می باشد. بدون ایجاد امکانات و تامین نیاز های اساسی، نمی توان توقع هدایت پذیری دانش آموزان را داشت. ارتباط مسئولین با مدارس و ایجاد گفتمان درون مدرسه ای، از بنیادی ترین اقدامات آموزش و پرورش در حوزه تربیت نسل جدید است.

پی گیری اعتبارات لازم جهت برگزاری مراسم تقدیر از برترین های کنکور شهرستان، رفع مشکل کمبود نیروهای خدماتی مدارس و تامین حقوق و بیمه آنان و پیگیری مشکل هنرستان های برون اجرایی از جمله مصوبات این جلسه بود.