تصویب طرح جامع شهر اولویت شهرداری میبد باشد

رئیس دادگستری شهرستان میبد گفت: با هدف رفع مشکلات حوزه شهری میبد، باید تصویب طرح جدید جامع شهری در اولویت شهرداری قرار گیرد.

به گزارش میبدما؛ علیرضا حسین بیگی در دومین نشست مشترک رئیس دادگستری و دادستان شهرستان با اعضا شورای شهر میبد و شهردار با هدف تعامل سازنده و رفع برخی از مشکلات حوزه شهری بر لزوم رعایت قانون در تصمیم گیری های شورای شهر و شهرداری تأکید کرد و اظهار داشت: مهمترین اولویت شهرداری در وضعیت کنونی بحث تصویب طرح جامع کارشناسی شده می باشد و توجه ویژه به این موضوع جهت حل مشکل محدوده و حریم شهر و بافت تاریخی شهر ضروری است.

وی با اشاره به درخواست شورای شهر مبنی بر ورود جدی دادگستری و شورای حفظ حقوق بیت المال در جهت حل مشکل طرح جامع شهر و اراضی واقع در مسیر جاده سنتو گفت: دستگاه قضایی برای حل مشکلات مردم در میدان حضور دارد و در این زمینه از هیچ تلاشی فرو گذار نیست.

این مقام قضایی، تعیین تکلیف مرزهای سیاسی شهر میبد را خواستار شد و تصریح کرد: عدم تطبیق مرزهای تعیین شده بر طرح جامع کنونی شهر و بحث روستاهای واقع در حریم شهر نیازمند ورود جدی همه ادارات و نهادهای مربوطه در شهرستان در جهت حل مشکل این مشکل است.

در ادامه علی باقرپور دادستان عمومی و انقلاب میبد انجام فعالیت های فرهنگی در شهر را به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری برشمرد و ابراز کرد: جدیت شهرداری در اجرای آرای کمیسیون ماده صد و برخورد با تخلفات ساختمان نیز از جمله مسائلی است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.