انقلاب اسلامی پدیده ای شگفت انگیز بود/ وظیفه امروز مسئولان تلاش برای گشایش اقتصادی مردم است

آیت الله اعرافی گفت: انقلاب اسلامی در ایران پدیده ای شگفت انگیز، خارق العاده و خارج از معادلات عادی بود و در سطح بین الملل نیز پدید آمدن انقلابی بر مبنای دینی و ارزش های الهی پدیده ای نو و جدید به شمار می رفت.

به گزارش میبدما، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه اول نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس برگزار شد، عنوان کرد: مهر ورزی به فرزندان و کودکان در منطق دینی ما جایگاه ویژه ای دارد که با چارچوب و ضوابطی نیز همراه است.

وی با بیان اینکه از مهمترین نیازهای کودک و نوجوان تامین عواطف و مهردیدن است، ادامه داد: تامین این نیازها در ساختمان شخصیتی کودکان و نوجوان بسیارمهم است و به همین علت والدین مامور پاسخ به این نیاز شده اند و همانگونه که در شریعت ما به نفقه (تامین نیازهای خوراک و پوشاک و…) با احکام دقیق سفارش شده است در برطرف کردن این نیازهای روحی و روانی نیز ماموریت داده شده است که باید به آن اهتمام ورزید.

امام جمعه قم با تاکید به اینکه مهر و محبت پشتوانه سایر اصول و رفتارهای تربیتی است، اظهار کرد: روزی حضرت موسی بن عمران(ع) خطاب به خداوند گفت بهترین اعمال چه چیزی است؟ و خداوند می فرماید« دوست داشتن اطفال از افضل اعمال است؛ زیرا با دوست داشتن کودکان آینده روحی و اخلاقی فرزند تامین شده و از بسیاری از آسیب ها جلوگیری می شود.»

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه اظهار محبت به کودکان درسیره پیامبر(ص) و سایر ائمه(ع) بسیار نقل شده است، بیان کرد: اگر فرزندان در کودکی سیراب محبت نشود، ساختمان شخصیتی او ناتمام است و زمینه اسیر شدن در عشق های دروغین فراهم می شود همچنین کودکی که در خانه تامین محبت نشود، آماده پذیرش خطا و نفوز بیگانگان درآینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه اصل مهرورزی در خانواده مهم است، اظهار کرد: اصل بزرگتری نیز به همه ی بزرگسالان جامعه توصیه می کند که با کودکان به مهر و خوش خُلقی رفتار کنید تا همبستگی اجتماعی درست شود؛ زیرا این تعالیم ارتباط بین نسلی را تقویت می کند و اسلام با این تاکیدات عواطف و رشته های محبت را تحکیم می‌کند تا نسل ها با هم روابط سنجیده و صمیمانه داشته باشند.

وی در خطبه دوم عنوان کرد: امام علی(ع) در خطبه ای می فرماید «مردم شما را به تقوای خدا، پرهیزکاری، حمد و ستایش خداوند برای نعمت هایی که به شما عطا کرده است فرا می خوانم و در سختی ها نیز خدا را حمد کنید و همچنین شمارا سفارش به یاد مرگ می کنم؛ زیرا یادمرگ سازنده و راه گشا است و انسان هایی که از مرگ غافل هستند در معرض خطر های بسیار ی قرار می گیرد.

خطیب نماز جمعه قم ادامه داد: انقلاب اسلامی در ایران پدیده ای شگفت انگیز، خارق العاده و خارج از معادلات عادی بود و در سطح بین الملل نیز پدید آمدن انقلابی بر مبنای دینی و ارزش های الهی پدیده ای نو و جدید به شمار می رفت.

وی افزود: جامعه شناسی و سیاست حاکم بر مراکز علمی دنیا، می گفتند که عصر دین اجتماعی و سیاسی به پایان رسیده است و گفتمان مادی گرانانه بشر بر همه ی علوم و دانش های بشر سایه افکنده بود و همه ی نظریه ها میگفتند که از پایگاه دین نمی تواند انقلاب پدید بیاید و سخنی جدید عرضه شود که با قیام مردم ملت ایران و ایستادگی امام و یارانش همه ی این ها ابطال شد و ملت ایران نشان داد که اسلام و دین زنده است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: در سطح منطقه نیز مزدوران آمریکا و غربی ها حاکم بودند و همه ی معادن اسلام در دست این ها بود و درسطح ملی هم افرادی که ادعای مبارزه می کردند گروه ها پراکنده و کوچک بودند که قدرتی برای پیروزی نداشتند و در مقابل انقلاب ایران نیز رژیمی مستبد و وابسطه با قدمت ۲۵۰۰ ساله بود.

وی اظهار کرد: پیدایش انقلاب خارق العاده و فارغ از نظریات علمی و سیاسی بود همچنین استمرار این انقلاب هم معجزه ای بزرگ بود؛ زیرا کمتر ملتی مانند ایران می تواند در برابر این سختی ها و فشارها ایستادگی کنند.

وی افزود: در این فراز، فرود و ایثارهای بی نظیر، مسئولان باید قدر این مردم را بدانند و همه ی وجود خود را وقف این ملت کنند و به حواشی و مسائل بی ربط نپردازند و از گفتمان ناب انقلاب فاصله نگیرند؛ زیرا وظیفه امروز مسئولان تلاش برای گشایش اقتصادی مردم است.