عدم وجود چارچوب های فرهنگی مناسب برای برخی از غیربومی‌ها آنها را در جایگاه مهاجم فرهنگی قرار داده است

مسئول بسیج خواهران حوزه حضرت خدیجه کبری (س) گفت: مسئولین شهرستان با هر رویکرد سیاسی، هم خدوم هستند هم متدین، اما حجاب و عفاف در اولویت کارشان نیست.

پروین امینیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار میبدما با اشاره به تغییر سبک زندگی و کمرنگ شدن برخی از ارزش های دینی به خصوص در فضای مجازی، اظهار داشت: با وجود متدین بود و خدوم بودن مسئولین، اما منفعلانه عمل کردن یا بد عمل کردن در موضوع حجاب و عفاف و از طرفی هوچی گری مخالفین عملاً چراغ امر به معروف و نهی از منکر را خاموش کرده و همچنین عدم حمایت عملی مسئولین قضایی از آمرین به معروف خود به این امر سرعت بخشیده است.

وی با اشاره به این موضوع که در شهرستان میبد تدبیر و طرحی برای ارائه باورهای دینی در قالب پیوست های عملی و برنامه های میدانی نداریم، افزود: دلیل را هم می توان در تمرکز حوزه علمیه به مسائل آموزشی صرف و عدم ورود به بخش عملی مسائل دینی و همچنین عدم هم افزایی مراکز دینی دانست و در این بین می توان عدم پاسخگویی به شبهات حجاب و عفاف توسط مراکز آموزشی و عدم توجیه خانواده ها را مزید علت دانست.

وی بیان داشت: عدم وجود چارچوب های فرهنگی مناسب برای برخی از غیر بومی ها آنها را در جایگاه مهاجم فرهنگی قرار داده و به جای اینکه آنها متاثر از فرهنگ غنی میبد قرار گیرند عملاً فرهنگ شهر را متاثر از فرهنگ خود قرار داده اند و برخی از مسائل مانند شب‌کاری زنان در صنایع به این مسائل ضریب داده است.

امینیان با اشاره به این موضوع که مسئولین شهرستان هم خدوم هستند هم متدین، گفت: با وجود اینکه بحث های فرهنگی و به ویژه حجاب و عفاف در سرفصل های وظایف ادارات و ارگان های دولتی تعریف شده، اما متاسفانه از اولویت افتاده است و این عدم اولویت در عدم مطالبه گری ارگان های متولی امر مانند اداره ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، حوزه علمیه، بسیج خواهران و دیگر ارگان های ۲۶ گانه متولی عفاف و حجاب است.

مسئول بسیج خواهران حوزه حضرت خدیجه کبری(س) با اشاره به اینکه مشکلی در بودجه‌های فرهنگی و برنامه نداریم، گفت: عدم هم افزایی نهادهای فرهنگی و عدم اولویت مسئولین شهرستان باعث مشکلات موجود شده، که با رفع این دو نقیصه می توانیم شاهد نتایج بسیار درخشانی باشیم.