دو پهنه پرورش دام سبک در بفروئیه و ندوشن مصوب شده و از تیرماه واگذاری زمین های آنها اجرایی می شود+ فیلم

فرماندار میبد گفت: دو پهنه دامپروری دام سبک در شهرهای ندوشن و بفروئیه مصوب شده است که اتفاق خوبی را در جهش تولید می تواند رقم بزند.

به گزارش میبدما، حسین فلاح در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه شهرستان میبد با اشاره به اهمیت تلاش دولت برای تامین زیرساخت های لازم جهت تحقق شعار سال که جهش تولید است، اظهار داشت: با پیگیری هایی که در طول دو سه سال گذشته از طرف جهاد کشاورزی صورت گرفت و طی جلساتی که با مدیریت جهاد کشاورزی و حضور دکتر میرمحمدی داشتیم موضوع پهنه دام سبک مطرح شد که در اولویت های شهرهای ندوشن و بفروئیه نیز بود.

وی با بیان این موضوع که دو پهنه آماده واگذاری در این محور وجود دارد، افزود: اگر روی این محورها کار کنیم هم رونق و جهش تولید اتفاق می افتد و هم خانواده ها می توانند با سرمایه کم درآمدی کسب کنند.

فلاح ادامه داد: با همکاری خوبی که از طرف جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، میراث فرهنگی و محیط زیست صورت گرفته مجوزهای این پهنه ها اخذ شده و از تیرماه می توانیم شاهد واگذاری زمین در این پهنه ها به فعالین این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: در پهنه دامپروری دام سبک ندوشن ۴۲ هکتار زمین داریم و در پهنه بفروئیه نیز ۴۸ هکتار زمین تدارک دیده شده و زمین ها هرکدام ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ متر است، و برای واگذاری نیز شرایطی وجود دارد که افراد صاحب صلاحیت و واجد شرایط این فعالیت ها را شامل می شود.

فرماندار میبد با تشکر از تلاش های دست اندرکاران به نتیجه رسیدن این طرح، گفت: طبیعتا کسانی که این زمین ها را دریافت می کنند نیز باید برای تامین زیرساخت ها و کمک به بخش دولتی هزینه هایی را پرداخت کنند تا شاهد رونق بیش از پیش این پهنه ها باشیم.

وی بیان داشت: در برنامه های پیش رو پهنه تولید گل های تزئینی و کاکتوس را هم داشته ایم که امیدواریم به نتایج خوبی برسد.

حسین فلاح گفت: جدا از تمرکزی که در این پهنه ها وجود خواهد داشت، موضوعات سهولت مدیریت، تامین زیرساخت ها، تامین امنیت و صرفه جویی در هزینه ها را نیز شاهد خواهیم بود