شهرستان‌های یزد در وضعیت سفید نیستند

استاندار یزد با بیان اینکه هیچ یک از شهرستان‌های یزد در وضعیت سفید نیست، گفت: برخی از افراد شرایط را خیلی عادی فرض کرده‌اند.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی طالبی در ارتباط با خبر یزد با بیان اینکه هیچ یک از شهرستان‌های استان یزد در منطقه سفید قرار ندارند، اظهار داشت: چند شهرستان در منطقه زرد و چند شهرستان هم در منطقه قرمز هستند.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود وضعیت استان یزد رو به بهبود است و هر روز هم حجم مراجعات بیمارستانی در حال کم شدن است.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه همچنان به صورت جدی مبارزه با ویروس کرونا را در تمام استان ادامه می دهیم خاطرنشان کرد: این که آمار بیماران در استان کم شده به معنای پاک شدن کامل بیماری در استان نیست.

طالبی ادامه داد: آمار ۸۰ تا ۹۰ تست مثبت روزانه به ۴ تا ۵ مورد رسیده و باید صبر کنیم که در روزهای آینده و با رعایت بیش از پیش مردم، برخی از شهرستان‌های ما در وضعیت سفید قرار گیرند.

وی تصریح کرد: بر اساس ستاد ملی مبارزه با کرونا هر سه روز یک مرتبه شهرستان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورتی که شاخص‌های لازم برای قرار گرفتن در وضعیت سفید را داشته باشند اعلام می‌شود.

استاندار یزد تصریح کرد: بعضا مشاهده می‌شود که برخی افراد شرایط را خیلی عادی فرض کردند به همین دلیل با توجه به اینکه هنوز این بیماری تمام نشده درخواست داریم که بیش از پیش رعایت کنند.