ایجاد فرصت اشتغال برای ۲۲۲ نفر در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در نشست دستگاه های مجری طرح های پشتیبان مشاغل خانگی گفت: منابع اختصاص پیدا کرده به مشاغل خانگی بسیار اندک است؛ در سال جهش تولید عزم جدی، ملی و استانی در این زمینه باید وجود داشته باشد تا این مشاغل را توسعه دهیم.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: محمدحسین ریاحی با بیان اینکه مشاغل خانگی باید به عنوان فرهنگ کسب و کار در جامعه رونق پیدا کند خاطر نشان ساخت: امیدوارم در سال جاری باهمدلی و وفاقی که وجود دارد توسعه این گونه رشته ها در دستور کار دستگاه های اجرای قرار گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اتصال تولیدات و محصولات مشاغل خانگی به بازار فروش و تامین مواد اولیه این نوع کسب و کارها را حائز اهمیت برشمرد و افزود: چند سالی که طرح های پشتیان مشاغل خانگی به عنوان یک فرصت مطرح شده است.
وی اضافه نمود: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون تعداد ۷۱ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی در استان یزد صادر شده است که از این تعداد ۴۱ مجوز در حوزه صنعت، معدن و تجارت، ۲۶ مجوز در حوزه جهاد کشاورزی، یک مجوز در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یک مجوز در حوزه کاری فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.
ریاحی بیان نمود: از ۵۲ طرح معرفی شده به بانک های عامل، تعداد ۳۸ پشتیبان مشاغل خانگی موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ ۳۲۰۳۰ میلیون ریال شده اند و زمینه ایجاد اشتغال ۲۲۲ را فراهم نموده اند که از این تعداد؛ اداره کل صنعت،معدن و تجارت، ۲۹ طرح تسهیلاتی به مبلغ ۲۶۱۳۰ میلیون ریال دریافت کرده اند که منجر به ایجاد اشتغال۱۷۴ نفر شده است.
وی ادامه داد: ۷ طرح تسهیلاتی به مبلغ ۳۹۰۰ میلیون ریال در حوزه جهادکشاورزی دریافت کرده و منجر به اشتغال ۳۶ نفر شده اند. همچنین در حوزه صنایع دستی نیز یک طرح تسهیلاتی به مبلغ یک میلیارد ریال دریافت نموده و شش فرصت شغلی را ایجاد نموده است.
وی در پایان با بیان اینکه در سال۹۸ دبیرخانه کارگروه اشتغال به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان واگذار شده است خواستار جمع بندی گزارش های مربوط به این حوزه توسط آن دستگاه و ارائه آن به دستگاه های ذیربط شد.
لازم به ذکر است در این نشست آیت اللهی مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی در مورد نحوه ثبت نام و صدور مجوز پشتیبان مشاغل خانگی به ارائه مطالبی پرداخت.
وی در ادامه نیز شیوه نظارت برمشاغل خانگی به استناد دستورالعمل اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی را تشریح نمود و بیان داشت: نظارت بر طرح های مشاغل خانگی در سه مقطع قبل ، حین و بعد از پرداخت تسهیلات توسط دستگاه های اجرائی باید صورت گیرد.