آموزش مسائل ایمنی در ساخت و ساز از اولویت های نظام مهندسی میبد می باشد

رئیس نظام مهندسی شهرستان میبد گفت: دلسوزی دستگاه های مرتبط با ساخت و ساز، نباید به سمت کم کردن هزینه ها برود، بلکه باید متوجه کاربردی کردن هزینه ها و ایمن‌تر کردن بنا باشیم.

محمد حسین صباغی فیروزآبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان میبد، با اشاره به اینکه نظام مهندسی میبد با حدود ۳۵۰ عضو بعد از مرکز استان بزرگترین دفتر نمایندگی استان است، اظهار داشت: نیاز مردم جامعه به این است که آموزش درستی درباره مسائل ایمنی ساختمان ببینند و برای این موضوع نیز برنامه ریزی کرده ایم.

وی با اشاره به این موضوع که آموزش دانش آموزان در مدارس و همچنین بانوان از مهمترین محورهای آموزشی است، بیان داشت: سازمان نظام مهندسی در میبد با ارگان های مختلفی همکاری می کند تا بتواند در وظایفی که بر عهده دارد، بهترین نتیجه و عملکرد را داشته باشد.

صباغی افزود: از اداره هایی که با آن ارتباط خوبی داریم و باید به صورت ویژه از ریاست آن آقای هادی زارع تقدیر و تشکر کنم، اداره ارشاد است که طی ماه های گذشته با همکاری آنها دو برنامه ورکشاپ طراحی با موضوع زلزله و نمایشگاه تصاویر زلزله کرمانشاه و آثار طراحی ورکشاپ برگزار شده و قطعا همکاری نظام مهندسی و اداره ارشاد در سال ۹۹ بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری نظام مهندسی با اداره آموزش و پرورش نیز گفت: آموزش دادن مسائل ایمنی به دانش آموزان از برنامه هایی است که به صورت ویژه روی آن توجه داریم و امیدواریم بتوانیم این آموزش را به خوبی به سطح مدارس بکشانیم.

رئیس نظام مهندسی میبد با اشاره به اولویت این سازمان در آموزش دادن مسائل ایمنی، تصریح کرد: اصولا ممکن است که مردان بیشتر روی مسائل مالی و هزینه ای ساختمان دقت کنند اما زنان به عنوان کسانی که برای ایمنی خانه ای که در آن زندگی می کنند و سلامت خانواده ای که دارند اهمیت بیشتری قائل می شوند و می توانیم با آموزش درست مسائل مربوط به ایمنی ساختمان، نتیجه بهتری در ایمن سازی بناها انجام دهیم.

محمد حسین صباغی با بیان این موضوع که ارتباط نظام مهندسی با شهرداری از قبل بسیار بهتر شده، گفت: ما و همه ارگان های مرتبط با ساخت و ساز، باید به این موضوع توجه کنیم که نباید ذهنمان با دلسوزی اشتباه به سمت کم کردن هزینه های ساخت بنا برود، بلکه دلسوزی ما باید بیشتر، کاربردی کردن هزینه ها و بالابردن ایمنی در ساخت و ساز باشد که سلامت مردم نیز در سایه این ایمنی، تامین می شود.