متاسفانه در سال جاری ۶۵ درصد رشد تصادفات جرحی را داشته ایم/ پلیس میبد برای جذب جوانان متعهد آمادگی دارد

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان میبد گفت: متاسفانه با همه تلاشی که انجام می شود، در سال جاری ۵۰ درصد افزایش تصادفات فوتی و ۶۵ درصد تصادفات جرحی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

سرهنگ سید محمد طاهر موسوی در گفتگوی اختصاصی با میبدما؛ اظهار داشت: تمام تصادفات سال گذشته و امسال را مورد تحلیل قرار دادیم و با شناسایی ۳۲ نقطه مکانی پرحادثه و دارای گره ترافیکی، با نامه دادستانی محترم برنامه‌ای تدوین شده را با شهرداری میبد به اجرا در آوردیم.

وی افزود: در ۱۶ نقطه برنامه کوتاه مدت، اجرایی شد و تاثیرات خوبی نیز داشت و با اصلاح هندسی و ایمن سازی گذرگاه‌های عابر پیاده و آرام سازی ترافیک در برخی از این نقاط با همکاری شورای ترافیک شهرستان توانستیم سرعت رشد تصادفات را کاهش دهیم.

فرمانده انتظامی میبد با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی از جانب رسانه ها در این زمینه بیان داشت: نبود زیرساخت مناسب و ضریب استفاده بیش از حد جوانان و نوجوانان از موتور سیکلت چالش های پیش روی ما برای رسیدن به امنیت بیشتر در معابر کم ظرفیت میبد است که باید جریان رسانه ای نیز در این مسیر به مدد ما بیاید.

سرهنگ موسوی در پایان در خصوص کمبود نیروی پلیس راهور نیز گفت: تدابیری اندیشیده شده است که چنانچه جوانان متعهد شهرستان میبد تمایل داشته باشند برای جذب در نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی میبد با احراز شرایط لازم استخدام شوند تا شاهد خدمت رسانی بهتر به شهروندان در صدور گواهینامه، ترخیص وسایل نقلیه، شماره گذاری، بازدید خودرو و موتورسیکلت در بحث تعویض پلاک و اقدامات در حوزه ثبت توقیفات خودرو و اجرای دستورات قضایی باشیم.

گفتنی است علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص استخدام به مرکز پلیس راهور میبد واقع در ورودی شهرک شهدا بعد از زیرگذر معلم مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۳۵۲۱۸۳۸۵۵۴ تماس حاصل فرمایند.