امریکا و اذناب منطقه‌ای‌اش از این پس خواب خوشی نخواهند داشت/ امریکا با این حمله باعث اتحاد و انسجام احزاب و گروه‌ها و مردم عراق شد

امام جمعه موقت میبد تصریح کرد: امریکا، عربستان و اسرائیل و اذناب منطقه‌ای‌اش با این جنایت، از این پس خواب خوشی نخواهند داشت.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه، امام‌جمعه موقت میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اعلام خبر تلخ و ناگهانی شهادت سردار دل‌ها و مالک اشتر ولی زمان و مجاهد فی سبیل الله سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، این فاجعه عظیم را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب، سرداران جبهه مقاومت، ملت بزرگ ایران و خانواده آن عزیز بزرگ تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام علیرضا حسنی بابیان اینکه این جنایت بزدلانه به دست دولت تروریست و تروریست پرور امریکا و به دستور مستقیم رئیس‌جمهور پلید امریکا صورت گرفته است، گفت: بالگردهای امریکا سپهبد حاج قاسم سلیمانی از چهره‌های بین‌المللی مقاومت و معاون حشدالشعبی و تعداد از اعضای بسیج مردمی عراق را در مسیر فرودگاه بغداد با حمله ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

خطیب جمعه میبد تصریح کرد: امریکا، عربستان و اسرائیل و اذناب منطقه‌ای‌اش با این جنایت، از این پس خواب خوشی نخواهند داشت.

وی بابیان اینکه با این جنایت، تنفر به امریکا در دل مردم منطقه خصوصاً ملت ما بیشتر شد افزود: امیدواریم با این اتفاق داخلی‌های ما که شب‌ها خواب امریکا و غرب را می‌بینند و هنوز در گوشه دلشان است که می‌شود با امریکا مذاکره کرد بیدار شوند؛ چراکه این موجود خبیث و شرور و پست قابل‌اعتماد نیست و ملت‌های آزاده و مظلوم دنیا به‌ویژه ملت انقلابی ایران دست از شعار مرگ بر امریکا بر نخواهند داشت.

حجت‌الاسلام حسنی سپس به حمله آمریکایی‌ها به نیروهای حشدالشعبی برای انتقام از نیروهای مردمی عراق پرداخت و گفت: امریکا با یک محاسبه غلط وارد یک بازی شد که دیگر خروجش دست او نیست.

امام‌جمعه موقت میبد افزود: حمله به نیروی مردمی عراق، بعد از فتوای مرجعیت که داعش را در سوریه و عراق زمین‌گیر و مردم عراق را نجات داد، نوعی انتقام از حشدالشعبی و نیروهای بسیجی بود.

خطیب جمعه میبد اظهار داشت: امریکا با این حمله باعث اتحاد و انسجام احزاب و گروه‌ها و مردم عراق شد.

وی تقویت روحیه ضدآمریکایی و تنفر از آمریکایی در بین مردم عراق را یکی دیگر از نتایج این حمله خواند و گفت: نمونه‌اش محاصره سفارت امریکا در بغداد و به آتش کشیدن بخشی از سفارت که حاکی از خشم و انزجار مردم عراق علیه امریکا بود.

حجت‌الاسلام حسنی خاطرنشان کرد: این حمله احمقانه باعث شد نیروی حشدالشعبی و بسیجی عراق در بین مردم عراق محبوبیت مضاعفی پیدا کند و مردم عراق بفهمند که اگر می‌خواهند داعش برنگردد و امریکا مسلط نشود نیروهای حشدالشعبی باید در میدان باشند.

امام‌جمعه موقت میبد در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: از همه کاندیداها و طرفداران آنها تقاضا دارم؛ حرمت همدیگر را نگه‌دارند و همدیگر را تخریب نکنند تا برادری و صمیمیت باقی بماند و به خاطر انتخابات گرفتار معصیت و گناه کبیره نشوند.

وی تجلیل از صد نفر از بسیجیان نخبه شهرستان هم‌زمان با سالروز ورود مقام معظم رهبری به استان، گفت: انقلاب بعد از چهل سال این رویش‌ها را دارد و سردار سلیمانی‌ها پرورش‌یافته مکتب دین، امامت و ولایت و در مکتب امام بزرگ شدند و امروز کشور ما پر از بسیجی است که با تفکر سلیمانی‌ها قرار است قله‌های بزرگ را فتح کنند.

امام‌جمعه موقت میبد در بیانی دیگر به دولتمردان توصیه کرد: مردم واقعاً ازنظر اقتصادی در فشارند و در معیشت مشکل‌دارند، برای حل مشکلات این مردم خوب و همیشه درصحنه؛ با برنامه‌ریزی بیشتر کار کنند تا مردم یک زندگی با رفاه بیشتر را تجربه کنند.

خطیب جمعه میبد شروع ایام فاطمیه اول از پنج‌شنبه آینده را خاطرنشان کرد و گفت: ایام شهادت شهیده راه ولایت و امامت حضرت صدیقه کبری زهرای اطهر سلام‌الله علیها را به همه دلدادگان اهل‌بیت عصمت و طهارت تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم حرمت ایام فاطمیه همچون سال‌های قبل بین مردم گرامی داشته شود.