دانشگاه میبد مدعی دانشگاه نسل سوم است/ از اختراعات اساتید دانشگاه میبد به زودی رونمایی می شود

رئیس دانشگاه میبد گفت: دانشگاه میبد از دانشگاه نسل اول و دوم عبور کرده و مدعی دانشگاه نسل سوم که دانشگاهی مبتنی بر کارآفرینی و تولید ثروت است، می باشد.

به گزارش میبدما؛ دکتر عباس کلانتری رئیس دانشگاه میبد، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، با گرامی‌داشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: دانشگاه، در هر جامعه ای محل تجمیع نخبگان است و به نوعی می توان دانشگاه را مغز هر جامعه ای نام نهاد که دشمنان ما نیز برای هدف قرار دادن آن بسیار تلاش می کنند.

وی با اشاره به این موضوع که غیر فعال شدن دانشگاه و حوزه، موجب عقب‌ماندگی کشور می شود، افزود: در سال های پیش از انقلاب نیز یکی از دلایل وابستگی شدید کشور به غرب، به دلیل فشار بر حوزه و دانشگاه و هدف قرار دادن نخبه های آن بود، اما در دوران بعد از انقلاب و با تقویت حوزه و دانشگاه زیر پرچم انقلاب اسلامی، هر روز به اهداف خود نزدیک تر می شود.

دکتر کلانتری با اشاره به این موضوع که میبد دومین شهرستان دانشگاهی استان شناخته می شود، بیان داشت: امروزه با درایت آیت الله اعرافی و تلاش های مسئولین شهرستان میبد در کنار صنعتی بودن و جهانی بودن از لحاظ مکان های تاریخی، در حوزه دانشگاهی هم حرف های زیادی برای گفتن داریم و میبد، ۷۰۰۰ نفر دانشجو در ۱۰ مرکز دانشگاهی مشغول به تحصیل را در خود جای داده است.

وی گفت: با اینکه شاید برخی از شهرستان ها با کمبود دانشجو مواجه هستند و حتی برخی از دانشگاه های شهرستان نیز این مشکل را دارند، دانشگاه میبد با ۲۷۰۰ دانشجو در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در سه دانشکده و با حضور ۷۴ عضو هیئت علمی و ۵۰ کارمند که اکثراً میبدی هستند به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با بیان این نکته که این دانشگاه امروزه مدعی دانشگاه نسل سوم و مبتنی بر کارآفرینی و تولید ثروت است، خاطرنشان کرد: امروزه برخی از نیازهای صنعتی شهرستان میبد مانند ساخت قطعات را خودمان تامین می کنیم و با دانشگاه های بزرگ کشور نیز تفاهم نامه هایی به امضا رسانده ایم.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه میبد با اشاره به اختراعات برخی از اساتید دانشگاه میبد که به زودی رونمایی می شوند، ادامه داد: جهت ارتباط خوب با مردم نیز تلاش هایی صورت گرفته که تاسیس کلینیک حقوقی دانشگاه در خیابان امام خمینی جهت سهولت رفع مشکلات حقوقی مردم با کمترین هزینه، یکی از این فعالیت های بوده است.

وی، تاسیس کلینک های تخصصی دیگر را از برنامه های پیش روی دانشگاه میبد عنوان کرد و بیان داشت: در هفته آینده نیز زمینه های راه‌اندازی مرکز تحقیقات کارخانه های صنعتی میبد را تدارک خواهیم دید و سعی می کنیم طی همین روند مشکلات جامعه و صنعت را به وسیله دانشگاه حل کنیم.

دکتر عباس کلانتری ادامه داد: طبیعتاً در این مسیر به آنچه رسیده ایم، با تلاش ها و کمک های خیرین بزرگوار میبدی مانند دکتر جندقی بوده است ولی برای رسیدن به دانشگاهی بین المللی با جذب رتبه های برتر کشوری و دانشجویان نخبه خارجی، که از اهداف دانشگاه میبد است، نیاز به حمایت ها و کمک های مردم و دیگر خیرین نیز داریم تا زیرساخت های خود را تقویت کنیم.