دهقانی: از کارمندان نمونه دادگستری تقدیر می‌شود

معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد گفت: با بازنگری درشیوه نامه تقدیر و تشویق کارکنان اداری دادگستری، ارتقاء کیفیت خدمات مجموعه قضائی به مردم مورد اهتمام قرار گرفته است.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی دادگستری؛ حسین دهقانی فیروزآبادی در نشست شورای معاونین دادگستری استان یزد گفت: نظم در امور، اهتمام نسبت به تکریم ارباب رجوع، ارائه خلاقیت و ابتکار در مسیر تسهیل ارائه خدمات به مردم از جمله ملاک های ارزیابی است.

وی از رضایت مدیران بالا دستی، واقعی نمودن فرم های ارزشیابی و بررسی نظم در امور رعایت موازین و محیط شغلی به عنوان مولفه هایی ارزیابی یاد کرد و بیان داشت: ایجاد انگیزه رقابت سالم در جهت تحقق کیفی اهداف شغلی و کسب رضایت بیشتر ارباب رجوع از دیگر ابعادی است که در این طرح به آن توجه شده است.

این مقام مسئول، به تشکیل کمیته ای جهت شناسائی بیکاری پنهان در محیط کار اشاره کرد و گفت: بیکاری پنهان و بحث کارمندان اهمال کار از جمله برنامه هائی است که باید به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: عدم حضور فیزیکی در محل کار، حضور در محل کار بدون بازده کاری و همچنین حضور بی دقت و بدون انگیزه در مناصب شغلی از جمله موارد تجلی بیکاری پنهان در محیط اداری است.

معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد، ارائه تذکر شفاهی، ارائه تذکر کتبی بدون درج در پرونده، ارائه تذکر کتبی همراه با درج در پرونده و همچنین معرفی به کمیسیون تخلفات اداری را به عنوان مراحل برخورد با کارکنان خاطی ذکر کرد و اظهار داشت: رصد کارکنان خاطی که تعداد بسیار اندکی از مجموعه را تشکیل می دهند بر اساس گزارش های مردمی، گزارش منابع نظارتی و سایر کارکنان انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش مجموعه، ایجاد انگیزه برای خدمت بهتر به مردم است و این مهم با تشویق کارکنان پرتلاش و منظم و برخورد با کارمندان بی مسئولیت انجام می شود.

دهقانی فیروزآبادی گفت: عدم برخورد با کارکنان خاطی و کم کار، انگیزه کارکنان پرتلاش و ساعی مجموعه را نیز تحت الشعاع قرار می دهد و این مسئله ضرورت مداقه بر این مسئله را بیشتر می کند.