در یک‌سال گذشته هر ۱۲ روز یک‌بار، ثبت وقف داشتیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در طول یک سال گذشته هر ۱۲ روز یکبار یک وقف جدید در استان یزد به ثبت رسیده است.

به گزارش میبدما به نقل از مهر، حجت الاسلام حسین زارع زاده در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف اظهار داشت: وقف یک سنت حسنه و راهی برای حل مشکلات جامعه و بزرگترین کمک به حاکمیت برای تامین نیازهای مردم است بر این اساس باید از دهه وقف برای ترویج این سنت حسنه به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

وی نقش رسانه ها را در زمینه ترویج وقف بسیار موثر خواند و بیان کرد: تمایلی که احساس می شود نسبت به گذشته در مردم برای انجام وقف ایجاد شده، حاصل تلاش رسانه هاست که امیدواریم این شیوه تداوم یابد و حتی وقف هایی در حوزه تبلیغ دین در فضای مجازی توسط رسانه ها داشته باشیم.

زارع زاده با بیان اینکه طی سال گذشته هر ۱۲ روز یکبار یک وقف جدید در استان یزد ثبت شده است، افزود: تمامی وقف های ثبت شده، ملک بوده که بیشترین آن مربوط به شهرستان تفت با ۱۰ وقف و پس از آن شهرستان یزد با ۹ وقف بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درآمدهای موقوفات و هزینه‌کرد آنها عنوان کرد: طی یک سال گذشته برای نیات مذهبی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، خیریه ۸۴۵ میلیون تومان، نیات اجتماعی نظیر مسکن محرومان یا زوج های جوان و … ۲۳۹ میلیون تومان، مدارس علوم دینی ۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

زارع زاده در مورد درآمد امامزادگان نیز عنوان کرد: درآمد امامزادگان در سه بخش عمرانی، جاری و فرهنگی هزینه می شود و برخی امامزاده ها حتی امامزاده های شاخص، حتی برای پرداخت حق الزحمه خادمان خود با مشکلات مالی مواجه هستند.

وی تصریح کرد: تقریبا هیچ یک از امامزاده های یزد از محل نذورات مردمی درآمد مازاد ندارند.

به گزارش مهر، امسال از ۴ تا ۱۳ آبان مصادف با هفته پایانی ماه صفر به عنوان هفته وقف تعیین و نامگذاری شده است.