مردم عزیز در آغاز فصول سرد سال مسائل ایمنی را بسیار جدی بگیرند/ مزاحمت های تلفنی آزاردهنده برای آتش‌نشانی ادامه دارد

رئیس آتش نشانی شهرستان میبد گفت: در آغاز فصل های سرد سال، مردم عزیز میبد در آماده سازی و زمینه سازی ایمنی وسائل گرم‌کننده دقت کنند.

محمد جواد بحری در گفتگو با خبرنگار میبدما با اشاره به حدود ۲۰۰ عملیات اطفاء حریق ۶ ماهه نخست سال جاری در میبد، اظهار داشت: آتش سوزی ها در میبد عوامل مختلفی داشته اند که برخی به علت سهل‌انگاری و برخی از آنها نیز مانند همین روزهای گذشته، به صورت عمدی ایجاد شده بود.

وی افزود: در آغاز فصول سرد سال، مردم باید نسبت به بررسی وسائل گرم‌کننده و مکان و مسیرهای لوله کشی و دودکش ها و … اهتمام ویژه ای داشته باشند تا با شروع سرما دچار عجله در راه اندازی این وسائل و به تبع آن مخاطرات حاصل از عدم بررسی دقیق این وسائل نشوند.

بحری بیان داشت: در پائیز و زمستان سال های قبل هم متاسفانه حوادث بسیار تلخی در میبد اتفاق افتاد که هنوز هم در اذهان مردم مانده است و برای جلوگیری از این اتفاقات واقعا باید هوشیاری مردم نسبت به چنین مسائل مهمی بیشتر باشد.

وی تصریح کرد: طولانی بودن و یا کهنه بودن شلنگ های وسائل گازسوز، فرسوده بودن وسائل و درست کار نکردن آنها و یا خارج شدن از حالت استاندارد وسیله، اشکال در دودکش های خروجی وسائل، نزدیک بودن وسائل گازسوز به اتصالات و وسائل برقی و دیگر مشکلاتی که می تواند باعث بروز حوادث جبران ناپذیر برای مردم شود باید از همین ابتدای پائیز مورد بررسی و رفع مشکل قرار گیرد.

رئیس آتش نشانی میبد با اشاره به کمبود نیروی این سازمان در میبد و جبران این کمبود با فراخوان نیروی در حال استراحت، ادامه داد: از مشکلاتی که هنوز هم آتش نشانی با آنها دست و پنجه نرم می کند، مزاحمت‌های تلفنی با شمار ۱۲۵ می باشد که متاسفانه بسیار هم آزاردهنده و حتی زیاد هست، کما اینکه این مزاحمت ها از حالت اعزام نیرو و عملیاتی شدن کمتر شده است.

وی از دیگر مسائل مهم برای انجام عملیات های آتش نشانی را همکاری رانندگان در سهولت تردد ماشین های در حال عملیات عنوان کرد و گفت: به خاطر حجم ترافیک و شرایط خیابان امام خمینی میبد، واقعاً درخواست و انتظار ما از رانندگان عزیز این است که به محض مواجه شدن با ماشین‌های در حال عملیات، راه را برای آنها باز کنند.

وی در مورد مسائل آموزشی نیز خاطرنشان کرد: در محور آموزشی نیز در مقاطع پایه مانند مهدکودکها و دبستان ها، آموزش می دهیم و برنامه هایی نیز برای برگزاری دوره های آموزشی استفاده از کپسول آتش نشانی و دیگر مسائل برای مقاطع بالاتر داریم که به امید خدا اجرایی خواهد شد.

محمد جواد بحری گفت: مجموعه آتش نشانی میبد در ابتدا این امید را دارد که هیچ حادثه ای برای مردم عزیز پیش نیاید و امنیت جانی و مالی آنها تامین باشد، و در مرحله بعد اگر اتفاقی افتاد، با همه توان خود در خدمت رسانی به مردم حاضر است، و امید داریم که مردم عزیز نیز در مقابل حوادث با دقت در محور پیشگیری، ما را یاری دهند.