نظارت دقیقی بر نحوه عملکرد و دریافت شهریه در مهدهای کودک زیر مجموعه بهزیستی اعمال می شود

کارشناس امور کودکان و نوجوانان بهزیستی میبد گفت: تعداد ۲۹ مهدکودک در شهرستان میبد زیر نظر بهزیستی قرار دارد که بر آنها نظارت بسیار ویژه ای صورت می گیرد.

خانم دهقانی در گفتگو با خبرنگار میبدما اظهار داشت: شهریه مهدهای کودک سازمان بهزیستی نسبت به سطح بندی یک ستاره الی چهار ستاره متفاوت می باشد و میزان شهریه دریافتی نیز طبق دستورالعمل سازمان بهزیستی و همراه با نظارت دقیق صورت می گیرد.

وی افزود: طبق دستورالعملی که به مدیران مهدهای کودک داده شده، میزان شهریه دریافتی، به همراه منشور اخلاقی مهدهای کودک و همچنین قواعد رفتاری مدیران و مربیان در حوزه حجاب و عفاف باید در تابلو اعلانات مهدکودک و همچنین در دفتر مدیر نصب باشد.

دهقانی با اشاره به جلسات توجیهی و آموزشی برای مدیران و مربیان مهدهای کودک بیان داشت: هر ساله کتاب مورد تایید سازمان بهزیستی نیز در اول سال تحصیلی به مدیران مهدها تحویل داده می شود که بر طبق آن آموزش دهند.

وی با بیان این موضوع که ۲۱ مهد کودک حوزه شهری و ۸ مهد کودک حوزه روستایی زیر مجموعه بهزیستی میبد است، گفت: در مهدهای کودک حوزه روستایی که در بفروئیه با دو شعبه، ندوشن، بیده، خانقاه، رکن آباد، حجت اباد و صدرآباد ندوشن می باشند هر روز نیز یک وعده غذای گرم با هزینه سازمان بهزیستی به بچه ها داده می شود.

وی تصریح کرد: حتی برای تهیه غذای گرم شعبه های روستایی نیز نظارت دقیقی بر نوع غذا و مواد اولیه آن اعمال می شود و کارشناس تغذیه بر نحوه تهیه و توزیع غذا نظارت دقیقی دارد.

کارشناس امور کودکان و نوجوانان بهزیستی خاطرنشان کرد: از تمامی مهدهای کودک زیر مجموعه در میبد مرتباً بازدید به عمل می آید و تمامی مدیران، مربیان و کودکان ثبت نام شده دارای پرونده مجزا می باشند.

وی با اشاره به لزوم برخورد با معضل تاسیس مهدکودک های بدون مجوز بهزیستی در سطح شهرستان، تاکید کرد: باتوجه به بخشنامه سازمان بهزیستی کشورمبنی براینکه سازمان بهزیستی راتنهامرجع صدورانواع مهدکودک قلمدادنموده است متاسفانه بعضا مشاهده می شود که در سطح شهرستان مهدهای کودکی درحال فعالیت هستندکه وابسته به ارگان‌های دیگر یا حتی مراکز مذهبی هستند، که متاسفانه درخواست پیگیری ما به نیروی انتظامی هم هنوز پیگیری نشده است.

خانم دهقانی با بیان این موضوع که سال قبل ۹۴۸ کودک در مهدکودکهای بهزیستی نگهداری شده اند، گفت: هر چند نظارت خوبی بر مهدهای کودک اعمال می شود، اما باز هم راه را بر انتقاد و پیشنهاد مردم عزیز نبسته ایم و با شماره سمانه ۳۰۰۰۰۱۲۳۳۳ در خدمت آنها هستیم که اگر کمی و کاستی وجود داشت پیگیری شود.

گفتنی است در ارتباط مردمی با خبرنگار میبدما، عنوان شده بود که مهدهای کودک نه تنها شهریه زیادی می گیرند، بلکه خرید وسایل مورد نیاز در طول سال نیز هزینه گزافی را بر دوش خانواده ها تحمیل می کند. در تحقیق و بررسی از مهدهای زیرمجموعه بهزیستی مشکلی پیدا نشد که در اولین فرصت نسبت به شرایط مهدهای خصوصی و یا زیرمجموعه دیگر ارگان ها نیز تحقیق و بررسی صورت خواهد گرفت.