ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای جوانان ما است/ با قبح شکنی در کنار حرم اهلبیت در کربلای معلا باید برخورد کرد

خطیب جمعه میبد گفت: ازدواج حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) می تواند الگویی بزرگ و چراغ هدایت راه همه ما و مخصوصاً جوانان عزیزمان باشد.

به گزارش میبدما، حجت الاسلام والمسلمین محمد اعرافی در خطبه های نماز جمعه میبد با اشاره به سالگرد شکست آمریکا در ویتنام و ضعف جبهه استکبار در مقابل مردم جوامع، اظهار داشت: آمریکایی ها با همه توان نظامی خود مردم ویتنام را آماج حملات خود قرار دادند، اما در نهایت آنکه پیروز میدان بود مردم ویتنام بودند و آمریکا مجبور به پذیرش شکست شد.

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) افزود: خانواده، سلول حقیقی مجموعه پیکره جامعه است و اسلام برای آن اهمیت ویژه ای قائل شده است، تا جایی که زن و مرد تنها و ازدواج نکرده را عنصر مطلوبی برای جامعه نمی داند.

حجت الاسلام اعرافی بیان داشت: ملاک تشکیل خانواده در اسلام بر مبنای تقوای الهی می باشد و اگر بخواهیم به سعادت و خوشبختی دنیایی در تشکیل خانواده دست یابیم، باید تقوا را بر مال و جمال مقدم بدانیم، چون تقوا زمینه ساز مال و همچنین جمال معنوی نیز خواهد شد.

وی با بیان این موضوع که معضلاتی مانند تجمل‌گرایی و چشم و هم‌چشم‌بازی امروزه گریبانگیر زندگی ما شده، ادامه داد: حلقه مفقوده زندگی در جامعه ما، ازدواج آسان جوانان است که دولت و نهاد های مسئول در جمهوری اسلامی باید زمینه ساز این مهم باشند.

وی در ادامه با بیان ضرورت هوشیاری داشتن در مقابل دشمنان نظام اسلامی، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا با حماقت اعلام می کند که می خواهد مستقیم با مردم ایران صحبت کند و گمان می کند با این درخواست مضحک می تواند مردم ما را با خود همراه کند، ولی باید به او گفت زهی خیال باطل، چون مردم ما سال هاست که با آمریکا و حیله های او آشنا هستند.

خطیب جمعه میبد در مورد فعالیت های خوب قوه قضاییه و برخورد با فساد اخلاقی، مالی و ادرای نیز مراتب تقدیر و تشکر خود و نمازگزاران جمعه را اعلام کرد.

وی در مورد اتفاقات حاشیه ساز افتتاحیه بازی های غرب آسیا در کربلا نیز گفت: قبح شکنی در کنار حرم اهلبیت و شهر مقدس کربلا باعث تاسف و تاثر است و همه ما و علما و همچنین مسئولین عراق باید نسبت به این موضوع حساسیت نشان دهیم و جلوی این حرکات قبیح و زشت که از طرف سکولارها بر جوامع دینی تحمیل می شود ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین اعرافی با بزرگداشت سالگرد اقامه اولین نماز جمعه در چهل سالگی انقلاب، بیان داشت: شما نمازگزاران با برپایی نماز جمعه و زنده نگه داشتن یادگار حضرت رسول(ص) و دستور خداوند در قرآن کریم، به دین اسلام عظمت بخشیدید و حضور پر رنگ شما میبدی ها به خصوص باعث غبطه بسیاری شده است که سلام و درود بی پایان بر شما باد.

وی در انتها با یادی از مرحوم آیت الله ابراهیم اعرافی، به امام جمعه میبد به علت منصوب شدن در جمع فقهای شورای نگهبان تبریک گفت.