از آب قنوات و آب انبارها استفاده نکنید

کارشناس آموزش بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد گفت: آب شهری میبد مشکلی نداشته است و توصیه می شود مردم از آب قنوات و آب انبارها استفاده نکنند. به گزارش خبرنگار نارین نیوز محمد رضا اشرفی با بیان این مطلب که بیماری های روده ای و عفونی مانند حصبه، وبا و اسهال خونی، واگیردار […]

کارشناس آموزش بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد گفت: آب شهری میبد مشکلی نداشته است و توصیه می شود مردم از آب قنوات و آب انبارها استفاده نکنند.

به گزارش خبرنگار نارین نیوز محمد رضا اشرفی با بیان این مطلب که بیماری های روده ای و عفونی مانند حصبه، وبا و اسهال خونی، واگیردار بوده و بیشتر در فصول گرم سال به خصوص از اردیبهشت تا آبان ماه شیوع دارند اظهار داشت: عمده ترین علایم این بیماری ها اسهال و استفراغ می باشد و علائم این بیماری اغلب ممکن است به صورت اسهال خفیف باشد و یا اصلا علائمی نداشته باشد.

وی افزود: علائم این بیماری گاه به صورت شدید همراه و یا بدون استفراغ می باشد که در کودکان و سالمندان می تواند سبب کم آبی شدید بدن و گاها نیز منجر به مرگ شود.

به گفته اشرفی آب شهری شهرستان میبد مشکلی نداشته است و توصیه میشود مردم از آب قنوات و آب انبارها استفاده نکنند.

وی راه های مستقیم انتقال این بیماری را دست های آلوده و تماس با مواد دفعی و استفراغ بیماران عنوان کرد.

وی همچنین استفاده از آب آلوده در منابع حفاظت نشده از جمله استخرها، چاه ها، قنوات و جویبارها، را در انتقال این بیماری موثر دانست.

کارشناس آموزش بهداشت میبد استفاده از آب آشامیدنی سالم و یا جوشاندن ضد عفونی کردن آب با کلر مادر و همچنین ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه ها را خاطر نشان شد.

اشرفی در پایان پرهیز از شنا کردن و استحمام همشهریان در آب های آلوده به منظور پیشگیری از بیماری های اسهالی را یادآور شد و شهروندان را به رعایت بهداشت فردی به ویژه شستشوی دست ها با صابون بعد و قبل  از تهیه و خوردن غذا توصیه کرد.