پیام های تبریک به مناسبت جهانی شدن زیلوی میبد

جهانی شدن زیلوی میبد پیام های تبریک مسئولین و شخصیت ها را در پی داشت.

به گزارش میبدما؛ متن پیام های تبریک به شرح ذیل می باشد؛

علیرضا آزادمنش – عضو شورای اسلامی شهر میبد

در روز پنجم آذرماه۹۷ خبری مخابره شد مبنی بر اینکه “زیلو”ی میبدی ها که جبر صنایع مدرن آن را به نهان خانه پستوها هل داده بود، از امروز و پس از چند سال تلاش مردم و مسئولان، مشهور عام و خاص است و شناسنامه این شهر با ارزش و پر قدمت در جهان به شمار می آید.

آری ” زیلوی میبد ثبت جهانی شد.”

زیلویی که تار و پود آن از پنبه و نوعی بافته گیاهی بوده و همسو با محیط زیست است و مثل زیراندازهای امروزی ذرات معلق در هوا تولید نمی کند.

فرشی که زیر انداز مساجد بوده و در محراب عشق گوش دل به زمزمه عباد سپرده و ندای لبیک آنها را شنیده است.

زیر اندازی که از اراده تا عمل همه اتکال به خدا و توسل بافنده را فریاد می زند که خدا روزی رسان است.

طرح و نقش این مفروش سنتی، گل و اسلیم هایی دارد که می توانند تنوع منحصر به فردی به این محصول دهند و همانند الفبای فارسی در نوع خود منظومه و منثوره هایی بیافرینند که جلوه گر شکوه هنر میبدی ها باشد.

البته نام بلند آوازه میبد که در تارک تاریخ هنر و سنت این مرز و بوم می درخشد فقط در زیلو خلاصه نمی شود و هزار هزار هنر و ذوق و شوق در این سامان نهفته است که در تاریخ ۷ هزار ساله شهر نشینی یا ۱۱ هزار ساله یکجا نشینی این دیار کهن آفریده شده و هنوز این آفریدن ها ادامه دارد، چونکه هنر نزد …

در اینجا به مناسبت ثبت جهانی هنر زیلو و جهانی شدن نبوغ درخشان میبدی ها و ضمن تبریک به همشهریان گرامی و دست مریزاد به همه دست اندرکارانی که زحمت این مهم را کشیده اند، لازم است بدانیم از این پس برای حفظ این عنوان و رونق هر چه بیشتر “شهر جهانی زیلو” دست به دست هم دهیم به مهر و همدل و همصدا در این راستا تلاش کنیم، زیرا که نگاه جهانیان به شهر و دیار ماست.

انسیه فلاح – عضو شورای اسلامی شهر میبد

به نام خدا

خبر مسرت بخش

“هنر صنعت زیلوی میبد، جهانی شد” در جهان پیچید.

جهانی شدن برازنده ی نام میبد و میبدی است، دستمریزاد!

این خبر بسیار مسرت بخش را به یکایک هنرمندان زیلوباف، عموم مردم شریف میبد و استان یزد، مسئولین و مدیران شهر و شهرستان، و استان و کشور، تبریک می گویم.

امید که نقش آفرینیِ “هنر صنعت ماندگار زیلوبافی” را، به گونه ی محسوسی با همت و تلاش مضاعف مردم و حمایت مدیران شهرمان شاهد باشیم.

محمدرضا نصیری پور میبدی – سرپرست شهرداری میبد

امروز زیلو میبد این هنر صنعت و گنجینه گرانبهای میراث بشری به ثبت جهانی رسیده و ما موظف به تلاش بیشتر برای حفظ این میراث هستیم، این رخداد بزرگ، فرصت گران بهایی در پیش روی ما قرار میدهد که شکوفایی هرچه بیشتر و بهتر پتانسیل ها و ظرفیت های این شهر در زمینه های مختلف را فراهم سازد.

اکنون استان یزد در کنار استانهای فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران داخلی و خارجی می باشد که قطعاً بعد از شهر یزد، میبد با احیای این هنر صنعت و ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو، پذیرای گردشگران بیشتری نسبت به سالهای گذشته خواهد بود.

اینجانب ضمن تبریک این رخداد بزرگ جهانی به مردم ایران زمین به ویژه شهروندان سختکوش میبدی و تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی کلیه مسئولین از جمله آیت الله اعرافی امام جمعه معزز شهرستان، زمانی قمی استاندار وقت، فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی استان، فلاح فرماندار شهرستان، اسدزاده شهردار وقت، حجت الاسلام آقایی رئیس شورای شهر میبد، مشتاقیان مسئول میراث فرهنگی شهرستان و سایر مسئولین در رده های مختلف کشوری، استانی و شهرستانی که منجر به ثبت این میراث جهانی شد، امیدوارم با برنامه ریزی، استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان و تعامل و همراهی مردم با مسئولین، زمینه رشد و شکوفایی این شهر بعد از ثبت جهانی بیش از پیش فراهم شود.

حسین فلاح – فرماندارمیبد

خداوند منان را سپاس که ما میبدی‌ها را در پاسداری از میراث بجای مانده از نیاکان هنرمند خود سربلند کرد، میبد جهانی شد، زیلو جهانی شد و این آغاز راهست…

میبدی‌های عزیز نشان دادند که می‌توان با همدلی و همراهی کاری کرد کارستان و صدای پنجه هنر صنعت زیلو را بگوش جهانیان رساند. ما ثابت کردیم می‌توانیم هنر و فرهنگ غنی ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم و بر خود ببالیم که ایرانی هستیم، هنر صنعت زیلو رسالت خود را به سرانجام رساند و با تاروپود خود میبد را به جهانیان پیوند داد، نقش و نگاره‌های زیبای زیلو در آسمان هنر جهان همچون ستاره‌های درخشان چشمک‌زنان خودنمایی می‌نماید و افتخاری جهانی را برای شهر تاریخی میبد رقم خواهد زد.

این‌جانب این موفقیت بزرگ جهانی‌شدن را به آحاد همشهریان عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و به همه هنرمندان و مسئولینی که با تلاش شبانه‌روزی خود در این راستا نقش‌آفرینی کردند مراتب سپاس خالصانه خود را اعلام می‌دارم

به امید روزهای پرشکوه آینده

به روز رسانی می شود …