دو نوجوان امام حسن مجتبی(ع) در واقعه عاشورا، برای نوجوانان ما الگوی شجاعت و شهامت هستند

حجت الاسلام علی‌محمد قاسمی در همایش “نوجوانان حسینی” گفت: نوجوانان ما در انقلاب و دفاع مقدس الگوی خود را فرزندان شجاع امام حسن مجتبی(ع) قرار داده بودند.

به گزارش میبدما؛ حجت الاسلام قاسمی در همایش نوجوانان حسینی که صبح امروز در امامزاده خدیجه خاتون و به همت اداره اوقاف و امور خیریه میبد برگزار شد، اظهار داشت: دو فرزند نوجوان امام مجتبی(ع) به نام های قاسم و عبدالله علیهما السلام با شجاعتی که در صحنه عاشورا از خود نشان دادند، توجه همه مردم در زمان های مختلف را به خود جلب کرده اند.

وی افزود: این شجاعت و سینه سپر کردن برای دفاع از جبهه حق و حقیقت، به نوعی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در کشور ما نیز بروز و ظهور کرد و نوجوانان زیادی با الگوگیری از این دو نوجوان بزرگ تاریخ، جان خود را فدای جبهه حق کرده اند.

حجت الاسلام قاسمی بیان داشت: شهدایی مانند شهید ذوالفقاری در شهر خودمان و همچنین شهید فهمیده از جمله نوجوانانی بودند که نشان دادند استفاده از الگوهای کاملی چون حضرت قاسم(ع) نقش زیادی در تربیت کامل آنها داشته است.

وی با اشاره به الگوسازی های اشتباه در این زمانه و الگوگیری های غلط برخی از نوجوانان از ورزشکاران و هنرمندان، ادامه داد: متاسفانه به خاطر پر رنگ شدن بازیگران و ورزشکارانی که فقط در نقش و جایگاه خود حرفی برای گفتن دارند، نوجوانان نیز در بقیه زمینه ها مانند نوع رفتار و پوشش از انها الگو برداری می کنند.

حجت الاسلام علی محمد قاسمی گفت: امروزه باید برای نوجوانان الگوهای کاملی چون قاسم بن الحسن(ع) و شهدایی که با تبعیت از این شخصیت بزرگ، فدای انقلاب و اسلام شدند، معرفی و شخصیت آنها تبیین شود.