روند افزایش دما از یکشنبه در یزد آغاز می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد از روند افزایش دما از هفته آینده در این استان خبر داد.

به گزارش میبدما، سید عباس میرحسینی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی استان یزد در هفته جاری، گفت: از روز یکشنبه هفته آینده با تقویت کم‌فشار سطحی بر روی زمین روند گرم شدن هوا در استان یزد شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هوای استان یزد در هفته آینده گرم‌تر خواهد شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود دمای بیشینه شهر یزد در چند روز هفته آینده به ۴۲ درجه سانتی‌گراد برسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد تصریح کرد: در سال جاری بیشترین دمای شهر یزد تا به اکنون ۴۲/۵ درجه سانتی‌گراد بوده است؛ اما در بازه مشابه در سال گذشته دمای بیشینه شهر یزد به ۴۴ درجه سانتی‌گراد رسیده بود.

میرحسینی بابیان اینکه در هفته آینده بخصوص در روزهای پایانی هفته آینده آسمان استان یزد در بعضی نقاط استان یزد به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب مقداری ابری خواهد بود، اظهار داشت: در هفته آینده شب‌های گرمی را پیش رو خواهیم داشت.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌شده در سه روز آینده دمای بیشینه شهر یزد به ۳۹ درجه سانتی‌گراد برسد، خاطرنشان کرد: دیروز بافق با دمای بیشینه ۴۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و امروز صبح گاریز با دمای کمینه ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مناطق استان یزد بوده‌اند.