مسئولان دولتی اعتماد مردم را با مبارزه بر علیه فساد جلب کنند

آیت‌الله علیرضا اعرافی اظهار داشت: عید فطر روزی است که در پایان یک مسابقه بزرگ در پیشگاه خداوند و اعمال نیک آن در ماه رمضان باخدا پیمان ببندیم که عبادت‌ها و دستگیری از خلق خدا ادامه داشته باشد.

به گزارش میبدما، امام جمعه میبد در خطبه های نماز عید سعید فطر و با تبریک این روز بزرگ، سال حمایت از کالای ایرانی را سالی مهم دانست و عنوان کرد: در این سال با توجه به تحریم‌ها و فشارهای بیرونی باید به تولید داخلی و همچنین اقتصاد مقاومتی و رونق بخشیدن به مصرف کالاهای داخلی اهمیت ویژه دهیم و فرمایشات رهبر انقلاب در باب حمایت از کالای ایرانی را اجرا کنیم.
آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه امروز ما در مقابل آسیب‌های اجتماعی فراوانی قرار داریم، تأکید کرد: مقابله با اعتیاد و فساد و مشکلات خانوادگی نیازمند عزم و همت عمومی است و همه باید تلاش کنیم تا این مشکلات برطرف شود.
وی تصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی و مسئولان کشور انتظار داریم در تعیین حوزه‌های استان این نکته مهم را رعایت کنند که شهر میبد به‌عنوان دومین و پرجمعیت‌ترین شهر به‌عنوان مرکز استان باید حوزه انتخاباتی مستقل داشته باشد و شهرهای کوچک‌تر نباید ملزم به یک شهر بزرگ چون میبد شوند.
مدیر حوزه‌های علمیه همچنین با اشاره به موضوع آب و محیط‌‌ زیست که از موضوعات مهم و حیاتی استان هستند اشاره کردند و افزودند: اقداماتی که در انتقال چند خط آب به استان آغازشده تشکر می‌کنیم اما از دستگاه‌های مسئول انتظار داریم چند پروژه آب‌رسانی به استان را مهم بشمارند و تکمیل کنند و مردم نیز باید در مصارف خانگی و کشاورزی و صنعتی رعایت مصرف کنند مشکلات صنعت باید مرتفع شود.
امام‌جمعه میبد ضمن اشاره به اینکه امروز ما در برابر زورگویی و زیاده‌خواهی و تحریم‌هایی قرار داریم که جز با شجاعت و مقاومت نمی‌توان در برابر آن‌ها ایستاد، تأکید کرد: از دولت و مسئولان انتظار داریم توان موشکی و دفاعی را افزایش دهند و همچنین زورگویان عالم نیز بدانند که این ملت بزرگ در برابر این زیاده‌خواهی‌ها خواهند ایستاد و خواب‌های آشفته آن‌ها به هیچ نحوه نخواهد گذاشت تعبیر شود.
اعرافی در پایان با تأکید بر اینکه توان موشکی و دفاعی و هسته‌ای ما سرمایه ملت است و بایستی به‌درستی به آن توجه شود، گفت: مسئولان دولتی اعتماد مردم را با مبارزه بر علیه فساد جلب کنند و همچنین در fatf و سایر قراردادها انتظار می‌رود نهایت دقت صورت گیرد تا بیگانگان از منفذ قراردادها به سمت منابع ملی و اسلامی نفوذ نکنند و مسئولان باید این هوشیاری را داشته باشند و در برنامه هسته‌ای باید مطابق برنامه راه رهبری حرکت کنند.