ملت ایران هرگز زیر بار زورگویان نخواهد رفت/ تجلیل از ۴۰ سال ایستادگی و حضور در صحنه

امام جمعه میبد با بیان اینکه ظلم و جنایت در کارنامه ننگین آمریکا مشهود است، گفت: در برابر زیاده‌خواهی دشمن مستکبر کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش میبدما به نقل از نارین، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه شهر میبد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوی و پارسایی گفت: فرصت‌های ماه رمضان نعمت‌هایی بود که خداوند یه بندگانش ارزانی داشته است و با توفیق بهره‌گیری از روزهای باقیمانده این ماه، باید قدر این نعمت الهی را بدانیم از این فرصت‌های اندک استفاده نماییم.
امام جمعه میبد در ادامه با تشکر از مردم شهرستان میبد که پس از قریب ۴۰ سال در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده‌اند، اظهار داشت: امیدواریم خداوند حضور شما در این آزمون بزرگ و روز باشکوه را قبول بفرماید.
ایت الله اعرافی سپس با اشاره به حوادث اخیر در دنیای اسلام خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم امروز ضرورت بازخوانی انقلاب اسلامی و دشمن شناسی بیش از هر زمان دیگری نیاز است و ملت ایران امروز در وسط رزمگاه حق و باطل قرار دارد که در این میدان نیازمند بصیرت و آگاهی است.
امام جمعه میبد با بیان این که دشمن با هزار ترفند در صدد است نسل جدید را از انقلاب جدا کند و روح یاس را در جامعه بدمد، تصریح کرد: نسل امروز که خطرهای دیروز را ندیده است شاید نتواند عمق خطرات دیروز و عظمت دست‌آوردهای این انقلاب را درک کند و لذا باید با بصیرت در این میدان حاضر شود.

ایت الله اعرافی ادامه داد: دشمن از قدرت ایران اسلامی آگاه است و می‌خواهد برخی ضعف‌ها را بزرگ‌نمایی کند و قدرت خودش را برجسته کند. متاسفانه گاهی در بین مسوولان نیز این تصور غلط وجود دارد که دشمن ابرقدرت است و این حرف‌ها را که نمی توان با کشورهای قدرتمند روبرو شد را تکرار می‌کنند.

رییس حوزه های علیمه سراسر کشور در این زمینه اظهار داشت: تلاش عوامل دشمن این است که امریکا و اسراییل و رژیم ستمشاهی را تطهیر کنند و این درد بزرگ و گناه نابخشودنی است که آینده ملت را تباه می‌کند.

وی تخریب امام و رهبری و کوچک کردن اصل بزرگ ولایت فقیه را از برنامه‌های دشمن دانست و گفت: برخی یا امام را تحریف و یا تخریب می‌کنند و نفود در ارکان قدرت را در برنامه دارند.

وی افزود: باید در نظر  داشته باشیم که سست کردن دستگاه‌های مسئول در وسط میدان مقاومت در اتاق‌های فکر دشمن طراحی شده و کانال‌های مختلف و شبکه‌های مجازی و تلویزیون‌ها و ماهواره‌های وابسته به استکبار برای مقابله با این ملت به میدان آمده‌اند.

ایت الله اعرافی یادآور شد: در این کارزار یا باید تسلیم جهان‌خواران شویم و یا اینکه بایستیم و مقاومت کنیم. البته ملت بزرگ ایران در روز قدس آمده است تا بگوید “هیهات من‌الذله” و هرگز زیر بار زرورگویان نخواهد رفت و هرگز تن به مذاکرات در یمن و فلسطین و ایران نخواهد داد و در برابر دشمن مقاومت خواهد کرد.

خطیب جمعه میبد با اشاره به این  که آمریکا، از بعد از جنگ‌جهانی دوم به دنبال تسخیر همه جهان و تعامل ظالمانه با همه عالم است و در برابر رقیب قدیم خودشان شوروی و چین و کشورهای آفریقایی ظلم و جنایت کرده است، خاطرنشان کرد: آمریکا تمام ظرفیت‌های مادی و معنوی کشورهای دیگر را به غارت برده است و جای پنجه‌های خونین این کشور در همه جای جهان قابل تماشا است و هیچ یک از کشورهای غرب آسیا، افریقا و حتی اروپا مصون از جنایات و تجاوزات امریکا نبوده‌اند.

وی، جنگ و جاسوسی، شکنجه، کودتاهای پیوسته، اشغالگری و استقلال‌زدایی کشورها و تبعیض‌های جنسیتی، تحریم و وتوهای ظالمانه در سازمان ملل و حمایت از اسراییل را از دیگر مواردی برشمرد که در کارنامه ننگین آمریکا مشهود است و تصریح کرد: اسراییل یک ابزار و مهره بی‌اساس است که اگر یک روز دست حمایت امریکا از این رژیم مجعول برداشته شود، ملت‌های مسلمان کار این رژیم را یکسره می‌کنند.

ایت الله اعرافی اظهار داشت: قدرت‌های ناچیز منطقه هم بدانند که اگر روزی آمریکا و اسراییل در منطقه سیطره پیدا ‌کنند به همین مزدوران خودشان هم رحم نخواهند کرد.

امام جمعه میبد افزود: یکی از نتیجه‌های کار آمریکا و اسراییل و آل سعود پرونده یمن است که ۲۹۶ هزار نفر بطور غیر مستقیم در این کشور جان باخته‌اند.
وی تأکید کرد: اگر ما نایستیم و زنجیره مقاومت شکل نگیرد و گمان کنیم با مذاکره و سازش می‌توان جلو رفت؛ حتما دشمن به پیش خواهد آمد.
راه ما راه مقاومت است و با ساده‌اندیشی هرگز راه به روی ما باز نخواهد شد.

ایت الله اعرافی افزود: ما روز قدس آمده‌ایم تا به مسوولان بگوییم فرامین رهبری را پذیرا باشند و راه مقاومت را دنبال کنند. انسجام درونی و وحدت را حفظ کنیم و با سیاست اقتصاد مقاومتی و با همبستگی در صدد مقابله با تحریم‌های دشمن براییم.

امام جمعه میبد در پایان بر رفع بی‌عدالتی در حوزه‌های انتخابیه استان یزد و اختصاص یک حوزه انتخابیه مستقل برای شهرستان میبد تأکید کرد.