فعالیت های خوبی در سال ۹۶ توسط بسیج سازندگی انجام شد/ اردوهای جهادی با طرح اعتلای بسیج، اثر بخشی بیشتری می یابند

حسین یکه‌مرد گفت: بسیج سازندگی یکی از ارگان های زیر مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که به دستور امام خمینی(ره) و با هدف محرومیت زدایی در کشور تاسیس شده است.

به گزارش میبدما؛ حسین یکی‌مرد مسئول بسیج سازندگی شهرستان میبد در گفتگو با خبرنگار ما، ضمن تبریک روز جهاد سازندگی، گفت: بسیج سازندگی میبد در سال ۹۶ فعالیت های خوبی را پشت سر گذاشته است که گزارش آن تحویل امام جمعه محترم میبد نیز شده است.

وی با اشاره به رویکرد محرومیت زدایی بسیج سازندگی از جامعه، افزود: در سال گذشته مرمت و بازسازی ۲۱ باب از منازل مسکونی افراد محروم و همچنین مرمت ۷ مدرسه نتیجه تلاش های بسیج سازندگی بوده است.

یکه‌مرد با بیان این موضوع که اقتصاد مقاومتی از دیگر حوزه های ورود این ارگان می باشد، ادامه داد: برای تحقق بحث اقتصاد مقاومتی، بیش از دو میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به افراد نیازمند واگذار شده است و برای نمایش و عرضه محصولات تولید شده نیز نمایشگاه برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی میبد با اشاره به جمع اوری کمک های مردمی جهت کمک به مردم مظلوم میانمار و جبهه مقاوت اسلامی به مقدار ۲۰۰ میلیون ریال، ابراز داشت: پس از زلزله ویرانگر کرمانشاه و کرمان نیز جهت جمع اوری کمک های مردمی اقدام شد که بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال برای این کار جمع شد.

وی گفت: از دیگر فعالیت های صورت گرفته، تهیه و توزیع جهیزیه جهت نیازمندان در قالب طرح غدیر، و تهیه و توزیع بسته های معیشتی و تحصیلی جهت نیازمندان می باشد.

یکه‌مرد اردوهای جهادی را از دیگر محورهای موثر در فعالیت های بسیج سازندگی بیان داشت و افزود: اردوهای جهادی در حوزه های عمرانی، بهداشت و درمان، کشاورزی، مشاوره ای و کلاس های تقویتی و همین طور نهضت سواد آموزی که البته امروزه نیاز به آن کمتر شده، فعالیت می کنند.

حسین یکه‌مردم گفت: از فعالیت هایی که جهت اثر بخشی بیشتر به اردوهای جهادی در برنامه قرار گرفته، طرح اعتلای بسیج است که طبق این طرح، گروه های جهادی در یک منطقه خاص تا رسیدن به نتیجه معین و مورد نظر از سه تا پنج سال، به فعالیت ادامه می دهند و دو هدف اثربخشی بهتر و ایجاد صمیمیت بیشتر با اهالی منطقه مورد نظرشان می باشد.