حجت الاسلام حسنی: به بهانه مبارزه با اعتیاد ناموس مردم را از اطراف کشور آوردند اینجا تا جلوی آقایان بازی کنند و آقایان کف بزنند و بخندند/ این‌ها مقدمه‌ای است برای برنامه‌های بعدی/ اگر الان با ملاطفت اعتراض میکنیم گاهی مجبوریم جور دیگری اقدام کنیم

حجت الاسلام حسنی با یادی از شهدای شاه‌جهان آباد و شهید گمنامی که به تازگی در میبد تشییع و تدفین شد، گفت: مردم میبد در تشییع جنازه شهید گمنام با اینکه در روز کاری بود، حماسه آفریدند.

به گزارش میبدما؛ حجت الاسلام علیرضا حسنی امام جمعه موقت میبد در یادوراه شهدای شاه جهان آباد که در مسجد جامع این محله برگزار شد افزود: انسانها از نظر مرگ و مردن در یک درجه و سطح نیستند، برخی در مرگ نه منشاء پاداش برای خود و نه منشاء اثر برای جامعه هستند و عده ای دیگر، مرگشان منشاء پاداش برای خودشان است، ولی منشاء اثر برای جامعه نیست.

وی بیان داشت: اما یک مرگ داریم که نه تنها شخص را به پاداش عظیم می رساند، بلکه در جامعه نیز منشاء اثر است که آن مرگ همان شهادت است. وقتی شهادت به سراغ کسی آمد در جامعه تاثیر گذار می شود و خود شهید نیز در جوار حق روزی خور است.

انگیزه الهی و هدف مقدس دو ویژگی مهم در شهادت

امام جمعه موقت میبد با اشاره به هموار کردن زندگی بهتر برای جامعه به واسطه شهادت برخی از افراد، ادامه داد: عظمت شهادت به خاطر دو ویژگی مهم انگیزه الهی و هدف مقدس می باشد و اگر کسی اینگونه در راه اسلام جان داد، این از نظر قرآن شهید محسوب می شود و منظور قران از حیاتی که نام برده یعنی شهید در طول تاریخ تاثیر گذار است.

وی خاطرنشان کرد: یک شهید حججی پیدا شد و از این کشور برای انگیزه ای الهی و هدفی مقدس حرکت کرد که نه انقلاب را دیده و نه جنگ را درک کرده بود، بعد شهادتش دیدید که چه موجی ایجاد کرد، و دیدید همه جامعه را تحت تاثیر قرارداد؟ این اثر شهادت است.

تشییع باشکوه شهید گمنام در یکی روز کاری حماسه بود

حجت الاسلام حسنی، ادامه داد: ببینید بعد از این همه سال از پایان جنگ، شهید گمنامی را می آورند، در شهر شما تشییع می کنند و در یک روز کاری که تعطیل رسمی نیست، اما شما مردم میبینید این شهید چه عطری را منتشر کرد و همه از پیر و جوان و زن و مرد را به خیابان کشید و دیدیم در این مسیر طولانی چگونه دنبال یک شهید به راه افتادند و چه تحولی را در این شهر ایجاد کرد.

وی بیان داشت: من در این روزهای اخیر برای چندمین بار در یادواره شهدای عزیز، در حضور شما مردم بزرگوار و برخی از مسئولین که در جمع هستند و در محضر سرور عزیزم محمد آقا اعرافی، از شما مردم موقعیت شناس، قدرشناس و بصیر که من در روز سوم شهید گمنام در بفروئیه عرض کردم که شما مردم از دیماه تا تشییع جنازه سه حماسه افریدید، یکی در فتنه اخیر که شما برای دفاع از نظام تان به میدان آمدید و وقتی برخی در گوشه کنار این کشور از خواسته به حق مردم سوء استفاده کردند، شما مردم که مشکل دارید و مسائل اقتصادی و جوان بیکار دارید و به عملکرد برخی از مسئولین معترضید وقتی پای نظام آمد به میان به میدان آمدید.

ایشان ادامه داد: ۲۲ بهمن نیز در کشور و مخصوصا در میبد حقیقتا تماشایی شد و برخی از دوستان در این راهپیمایی به من گفتند که این سیل جمعیت را فقط در راهپیمایی های اول انقلاب به یاد داریم، بعد از آن چند روز نگذشته بود که شهید گمنام آوردند و از همه شما و همه آنها که آمدند و این شهید گمنام را تشییع کردند و از این میهمان استقبال کردند، تشکر می کنیم و متواضعانه دست شما را می بوسیم.

وظیفه ما در قبال شهیدان زنده نگهداشتن یاد و پیام و خاطره آنهاست

حجت الاسلام حسنی اظهار داشت: نکته دیگری که می خواهم عرض کنم این است که ما مردم در برابر این شهدا چه وظیفه ای داریم؟ ما چند وظیفه داریم، اولین وظیفه حتمی اینکه باید یاد شهیدانمان را زنده نگه داریم و زنده نگهداشتن یاد شهدا بر ما لازم است و نه به خاطر نیاز شهدا به ما بلکه نیاز ما به شهدا و نیاز نسل جوان و نسل آینده ما به آنها؛ نباید بگذاریم یاد و نام شهدا در این آب و خاک کمرنگ شود، رهبر انقلاب نیز فرمودند زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی تصریح کرد: نکته بعد آشنایی با پیام شهیدان است، یکی از راه های شناخت راه شهدا وصیت نامه شهداست، این بهترین راه است. امام خمینی به برخی می فرمود شما ۵۰ سال عبادت کردید خدا قبول کند، یکبار هم وصیت نامه شهدا را بخوانید.

امام جمعه میبد گفت: نکته بعد، پاسداری و ابلاغ پیام شهیدان است، پاسداری و ابلاغ پیام شهیدان یکی از مهمترین وظایف ماست، من با کمال جرات اینجا عرض می کنم، با اطلاعاتی که مقداری از فضای مجازی دارم می گویم، تمام هم و غم دشمن، و چه بعضی از کج فهم ها و کسانی که در داخلند، برنامه آنها این است که ارزش شهید را در جامعه کمرنگ کنند، سعی می کنند، تلاش می کنند، و خیلی با برگزاری این یادواره ها موافق نیستند، می خواهند نام و یاد و ارزش گذاری و تاثیر گذاری شهید در جامعه کمرنگ شود.

تشییع باشکوه شهید گمنام توسط مردم، برخی را سوزاند و ناراحت کرد

وی بیان داشت: شما خیال می کنید این تشییع جنازه شهیدی که شما مردم انجام دادید، خیلی ها را نسوزاند؟ آنها که بدخواه این نظامند و آنها که فقط به نظام نق می زنند و فقط می خواهند از غنائم نظام استفاده کنند، و نمی خواهند هیچ کجا هزینه بدهند از این تشییع جنازه شهدا خوششان می آید؟

وی گفت: به عنوان یک اعتراض به برخی از آقایان مسئول در جمع شما مردم بزرگوار، و در یادواره شهدا می گویم، چند روز از ایام فاطمیه گذشته است؟ ما همین روز سه شنبه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) داشتیم، از تشییع شهید گمنام با این حماسه آفرینی مردم در شهرستان چند روز گذشته است؟

از محمد آقای اعرافی باید به خاطر بیرون امدن از مراسم هنجار شکنانه شاه عباسی تشکر ویژه کنم

حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: متاسفانه طبق گزارش هایی که دادند و طبق چیزهایی که در فضای مجازی دیدم و در تماس هایی که از امروز عصر تا حالا جوانان مومن و متدین با من داشتند، با کمال تاسف، امروز در این شهرستان شاهد یک هنجار شکنی بودیم، من البته اینجا در جمع شما مردم جا دارد یک تشکر ویژه کنم از سرور عزیزم و امام جمعه موقت شهرستان حاج محمد آقای عزیز که وقتی متوجه این هنجار شکنی می شوند به عنوان اعتراض از ان جلسه بیرون می آیند.

ناموس مردم به بهانه مبارزه با اعتیاد جلوی مردها حرکات موزون کنند و مردها دست بزنند و بخندند؟

وی ادامه داد: بیایند به بهانه مبارزه با اعتیاد ناموس مردم را از اطراف کشور بردارند بیایند اینجا، فقط هم خانم ها مجری برنامه و این همه آقایون بنشینند، راحت راحت و کف بزنند و بخندند و ببینند و بعد خانم های جوان هم جلوی اقایان حرکات موزون انجام بدهند؟

امام جمعه موقت میبد اظهار داشت: برخی از دوستان قسمتی از این فیلم ها را برایم فرستادند دو سه دفعه دیدم که امشب اینجا موضع گرفتم، هنوز تازه خیلی از قسمت هایش را دوستان گفتند مصلحت نیست پخش شود، من نمی دانم اینها یعنی چه؟ ما تا کی داد بزنیم؟ هم مسئولین استان بدانند و هم مسئولین شهرستان بدانند میبد یک شهر مذهبی است و شهر شهیدان شاهد است.

اجازه هنجار شکنی را نمی دهیم

وی اضافه کرد: بچه های حزب الهی ما، خانواده شهدای ما، حوزه علمیه ما، اجازه هنجار شکنی به آقایون نمی دهد، اگر ما الان با ملاطفت اعتراضی می کنیم و بزرگان ممکن است بیانیه بدهند، گاهی مجبوریم جوری دیگر اقدام کنیم، آقایان بدانند، نباید در این شهر هنجار شکنی شود، یک مسئله ای مخصوص خانم هاست، فقط خانم ها را دعوت کنند، حدود شرعی را رعایت کنند، مثل اینکه گاهی اینگونه حس می شود که می خواهند سد شکنی کنند، توی این شهرستان، جلوی برخی از مسائلشان گرفته شده، می خواهند جوری پای قصه را لق کنند، برای برنامه های بعدی، این را بدانند، نه مسئولین مومن و متدین و حزب اللهی و بسیجیان ما اجازه می دهند و نه این مردم شهید پرور، من فقط در همین مقدار به عنوان اعتراض بسنده می کنم، به عنوان اعتراض به برنامه ای که امروز در شاه عباسی برگزار شد. ان شاءالله مسئولین از محتوایش خبر نداشتند و امیدواریم خود مسئولین بیایند برای مردم توضیح دهند و در آینده اجازه ندهند در این شهر هنجار شکنی شود.

حجت الاسلام حسنی افزود: و نکته آخر، مردم، یکی از مهمترین وظایف ما در برابر شهدا، تجلیل و احترام به خانواده شهداست، پدران و ماردانی که این جوانان را تربیت کردند، و راهی میدان های خطر کردند، حقیقتا این خانواده ها ارزشمندند، و به قول امام چشم و چراغ این ملتند. متاسفانه امروز اکثر پدر و مادرانی که شهید تربیت کردند از دنیا رفتند و یا سنی از انها گذشته ولی باید قدر انها را دانست. مادر شهید حججی وقتی پسرش اسیر شد، تنها چیزی که متحولش کرد وقتی بود که لب تشنه پسرش را دیده بود، آیا نباید قدر این ها را دانست؟

تقویت و تبلیغ رقص و موسیقی به جای مراسم های مذهبی و یادواره های شهدا، نوعی نفوذ است

حجت الاسلام علیرضا حسنی گفت: صحبت های آقا را مسئولین جدی بگیرند، تنها راه بیمه کردن جوانان، زنده نگه داشتن روحیه شهید و شهادت در جامعه است، کاری نکنند این روحیه ضربه بخورد، یکی برنامه نفوذ همین است که حضرت آقا داد از نفوذ می زنند، خصوصا در کارهای فرهنگی که بیایند جای ارزش ها را عوض کنند، به جای اینکه یادواره شهدا را تقویت کنند، و مجالس مذهبی را تقویت کنند، بیایند متاسفانه گاهی تبلیغ رقص و موسیقی و کلاس های فلان را کنند، این نفوذ است، باید مسئولین هشیار باشند، الحمدلله مردم ما مردم با بصیرتی هستند که در طول تاریخ اسلام سراغ نداریم.

لازم به ذکر است که در ادامه این یادواره، آقای اقبال از آزادگان سرافراز میبدی، سخنرانی کرد و در انتها نیز به نوجوانان فعال این محله جوایزی اهدا شد.