آغاز ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان

سی و سومین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در ۶ بخش آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری و ۳۶ رشته در سه مرحله دانشگاهی، منطقه ای و کشوری برگزار خواهد شد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی دانشگاه ، به منظور فراهم آوردن زمینه ای مناسب جهت ترویج معارف معنوی و انس بیش از پیش دانشجویان با کلام انسان ساز الهی و مفاهیم تعالی بخش آن و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطر آگین قرآن و عترت در محیط دانشگاه سی سومین دوره مسابقات ملی قرآن و عترت ویژه دانشجویان در ۶ بخش آوایی، معارفی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری و در مجموع شامل ۳۶ رشته مجزا برگزار می گردد.
هدف از برگزاری این مسابقات ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه، و ایجاد انس و الفت بیش از پیش دانشجویان دانشگاه با قرآن و عترت، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه، ارج نهادن به فعالیت های قرآنی و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی دانشگاه و نیز شناسایی و معرفی استعداد های برجسته قرآنی دانشگاه از دیگر اهداف این جشنواره می باشد.
طبق آئین نامه و ضوابط ارسالی، این جشنواره ویژه دانشجویان در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بوده و ملاک دانشجو بودن مخاطبان تنها در مرحله اول(دانشگاهی) اعمال می شود و اگر دانشجویی پس از حضور در مرحله دانشگاهی فارغ التحصیل شود در صورت برگزیده شدن در مرحله بعدی نیز می تواند شرکت نماید.
زمان برگزاری مرحله دانشگاهی بخش کتبی ۷ اسفند و بخش آوایی هفته سوم اسفند ماه ۹۶ همچنین مرحله منطقه ای نیمه اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ و نیز مرحله سراسری تابستان ۱۳۹۷ می باشد. این دوره از مسابقات در ۶ بخش ذیل برگزار می شود:
الف) بخش آوایی شامل رشته های :
۱ـ تلاوت تحقیق
۲ـ تلاوت ترتیل
۳ـ حفظ ۵ جزء اول
۴ـ حفظ ۱۰ جزء اول
۵ـ حفظ ۲۰ جزء اول
۶ـ حفظ کل
۷- دعا و مناجات خوانی
۸- اذان(برادران)
۹-تواشیح(برادران)
ب) بخش معارفی شامل رشته های :
۱- مفاهیم نهج البلاغه
۲- مفاهیم صحیفه سجادیه
۳- حفظ موضوعی قرآن کریم
۴- آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن
۵- آشنایی با احادیث اهل بیت(علیهم السلام)
۶- آشنایی با سیره معصومین(علیهم السلام)
۷- احکام
۸- پرسمان معارفی
۹- سبک زندگی ایرانی اسلامی

ج) بخش پژوهشی شامل رشته های :
۱- تلخیص کتاب
۲- بررسی و نقد کتاب
۳- مقاله نویسی
د) بخش ادبی شامل رشته های
۱- شعر
۲- داستان
۳- فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی
ه) بخش هنری شامل رشته های :
۱-خوشنویسی
۲-نقاشی
۳- نماهنگ
۴- عکس
۵- تذهیب
۶- فیلم کوتاه
۷- معرق و منبت
۸- طراحی پوستر
۹- پویا نمایی
۱۰- تصویرگری آیات و قصص قرآنی
و) بخش فناوری شامل رشته های :
۱- تولید نرم افزار
۲- وبلاگ نویسی
ضمن دعوت از کلیه دانشجویان و خادمان قرآن و عترت جهت شرکت در این جشنواره نورانی به اطلاع می رساند: مهلت ثبت نام علاقه مندان به شرکت در این مسابقات حداکثر تایکشنبه ۶ اسفند۹۶ می باشد که دانشجویان می توانند با مراجعه به امور فرهنگی یا کانون قرآن و عترت نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.