همکاری ۱۱۷ مرکز درمانی با کمیته امداد استان یزد

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گزارشی از عملکرد این نهاد در بخش بهداشت و درمان مددجویان تحت حمایت ارائه کرد.

به گزارش میبدما به نقل از سایت خبری کمیته امداد، محمدحسین جمالپور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه بهداشت و درمان از نیازهای اساسی و حیاتی جامعه هدف تحت حمایت این نهاد است، گفت: یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان در ۹ ماهه نخست سال ۹۶ برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد افزود: ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی به نیازمندان، تلاش برای بهبود سلامت جامعه هدف تحت حمایت و همچنین پرداخت هزینه‌های درمانی مددجویان از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: ۱۱۷ مرکز درمانی شامل بیمارستان، درمانگاه، داروخانه، پزشکان عمومی و متخصص، دندانپزشکی و مراکز خدمات تشخیصی با این نهاد همکاری دارند.

جمالپور با اشاره به اهمیت توجه به امنیت غذایی کودکان کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه گفت: کمیته امداد اهتمام ویژه‌ای برای رفع سوءتغذیه کودکان دارد و به همین منظور طرحی با عنوان “هم‌سفره” را برای مشارکت نیکوکاران در این زمینه در نظر گرفته است.

وی بیان کرد: طی ۹ ماهه نخست سال جاری ۷۸۰ میلیون تومان برای رفع سوءتغذیه هزار و ۵۷۸ کودک نیازمند کمتر از پنج سال هزینه شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه این نهاد توجه ویژه‌ای به بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت دارد، افزود: کمیته امداد در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به پرداخت حق بیمه اجتماعی هزار و ۶۰۵ خانوار تحت حمایت شامل خانوار دارای زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال اقدام کرد و یک میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال در این زمینه پرداخت کرد.

شایسته ذکر است: مردم نیکوکار استان یزد در ۹ ماهه نخست سال جاری با شرکت در طرح “شفا” ۱۸۰ میلیون تومان برای کمک به هزینه‌های درمانی نیازمندان کمک کردند.