آیت‌اللهی، پزشک متدین و مردم‌دار

دکتر سید جلیل میرمحمدی

با تشییع باشکوه مردم قدرشناس میبد، روح مرحوم دکتر علی آیت‌اللهی در جوار رحمت لایزال الهی آرام گرفت.

در میبد او جزء نخستین کسانی بود که به دنبال آموختن علم پزشکی مدرن رفت و با اتمام تحصیلاتش بیش از نیم قرن با همه وجود طبیب آلام مردم این خطه بود. او در مردمداری بی‌نظیر بود و شاید کسی از میانسالان و کهنسالان میبد نباشد که دردهایش با طبابت دکتر آیت اللهی درمان نشده باشد و یا دستکم زمزمه حکمت و طبابت وی را نشنیده باشد.

مرحوم دکتر، سالیانی دراز مدیریت درمانگاهی را در مرکز میبد به عهده داشت که مردم همیشه آن را بنام خود او میشناختند “درمانگاه آیت اللهی”!

مرحوم پدر می‌گفتند در سالهای خفقان ستمشاهی، تقلید از امام خمینی مورد سفارش و تاکید دکتر آیت اللهی بود و در کنار تحصیلات دانشگاهی در علوم حوزوی و دینی نیز در محضر علمایی چون حاج شیخ عبدالکریم حائری(ره) و فرزندانش کسب فیض نموده بود.

سالیانی طولانی او روزها و شبها بر بالین بیمارانش حاضر و نجات بخش جانشان می‌شد بدون کمترین توقع مالی. به همین خاطر دکتر آیت‌اللهی نه تنها از بیماران مستضعف، پولی بابت طبابت دریافت نمی‌کرد بلکه حتی بعضا به صورت رایگان، داروی آنان را نیز تامین می‌کرد.

همه آنهایی که او را از نزدیک میشناختند معترفند که قلم دکتر آیت‌اللهی بر نسخه‌ای نچرخید مگر آنکه قبلش ذکر مقدس بسم الله الرحمن الرحیم را بر زبان آورد.

او اگرچه دایی من بود اما من همواره به او به چشم یک پزشک بسیار متدین و مردم‌دار و الگویی برای ادامه مسیر زندگی می‌نگریستم.

از ساحت قدس الهی تمنای تفضل و رحمت و غفران الهی را برای دکتر آیت‌اللهی عزیز دارم و امیدوارم بخاطر خدمات صادقانه سالهای متمادی وی به مردم، بهشت برین و همنشینی با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) روزی وی باشد.

خدایش رحمت کند.