۱۳ زورخانه و دو هزار باستانی کار در میبد

آیت الله اعرافی در محفل نورانی قرآن مجید در زروخانه فتح خیبر گفت : باید  با برگزاری چنین مراسم های معنوی و بهره گیری از ظرفیت های دینی ، ورزش و  سلامت جسمی را با سلامت روحی درآمیخت چرا که همراهی تن سالم با روح سالم  انسان را به سعادت می رساند. امام جمعه میبد […]

آیت الله اعرافی در محفل نورانی قرآن مجید در زروخانه فتح خیبر گفت : باید  با برگزاری چنین مراسم های معنوی و بهره گیری از ظرفیت های دینی ، ورزش و  سلامت جسمی را با سلامت روحی درآمیخت چرا که همراهی تن سالم با روح سالم  انسان را به سعادت می رساند.

امام جمعه میبد با حضور در محفل نورانی قرآن مجید در زروخانه فتح خیبر گفت : بعد از یک ماه عبادت و بندگی خالصانه به پیشگاه حضرت حق و شب زنده داری،روزه داری و برپایی محافل و مجالس قرآنی،امروز باید در انتظار جایزه بزرگ الهی بود. جایزه ای که با چنین اعمال ناب به درگاه خداوند تبارک و تعالی به دست می آید و کسانی این جایزه را دریافت می کنند که در طول این یک ماه سر به آستین احدیت ساییده اند و با دعا و مناجات و شب زنده داری اشک ها ریخته اند.

به گزارش میبد آدینه ، آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به معنای عید واقعی و درک آن گفت : یک بخشی از عید همان عید مادی و طبیعی نظیر عید نوروز، تولد و جشن و امثال این ها هستند که اسلام هم با آن مخالفتی ندارد اما در منطق اسلام عید علاوه بر عید طبیعی که موجب تحول در عالم طبیعت و ماده است عید واقعی و معنوی وجود دارد که بین مسلمانان مشترک است و آن اعیاد دو عید فطر و قربان است که با عید نوروز و اعیاد دیگر متفاوت است .

امام جمعه میبد با بیان اینکه عید واقعی عیدی است که روح و دل و جان انسان را متحول می کند تصریح کرد : وجه مشترک دو عید فطر و قربان این است که بعد از پایان یک دوره عبادت و بندگی و ریاضت و فعالیت های اخلاقی ، روحی ظاهر می شود که انسان را برای عوض شدن و متحول شدن هدایت می کند.

وی خاطرنشان کرد : این اعیاد معانی بلندی دارند که همه معنای عید واقعی را درک نمی کنند و تنها کسانی که با خضوع در برابر حضرت حق روزه داری کرده اند و قران و دعا خوانده اند و اشک ریخته اند این اعیاد را درک می کنند و آماده تحول روح و عوض شدن هستند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اعیادی مانند نوروز و جشن تولد و مراسم های شاد طبیعی و مادی نمادهایی دارند ؛ نماد عید فطر و قربان را نماز، زکات و قربانی کردن برشمرد و افزود: انجام این اعمال موجب تقویت ارتباط انسان با خدا و خلق خدا می شود که خداوند این اعمال را در اعیاد آسمانی و معنوی قرار داده است.

امام جمعه میبد در ادامه افزود: باید حقایق زیبا و ظریف اسلام را به نسل جوان منتقل کرد و پیوند آنها را با خدا و جامعه تقویت نمود.

وی در پایان ضمن قدردانی از همه ورزشکاران زروخانه و مربیان و دست اندرکاران گفت : باید با برگزاری چنین مراسم های معنوی و بهره گیری از ظرفیت های دینی ، ورزش و سلامت جسمی را با سلامت روحی درآمیخت چرا که همراهی تن سالم با روح سالم انسان را به سعادت می رساند.

امام جمعه میبد با اشاره به فعالیت بیش از ۱۳ زروخانه با بیش از ۲ هزار باستانی کار گفت: هرچه هدف گیری بزرگتری را جهت گیری کنید به قله های بلندتری می توانید دست یابید.