کشتار انسان ها را نه شیعه قبول دارد نه اهل سنت/ آرامش زندگی ما مدیون حکومت قدرتمند اسلامی در ایران است

به همه مردم مهمان شهر گفته ام، سن و سال زیادی دارم، و بعد از من هم خواهید فهمید که تا حکومت نتواند مدارس و مراکز آموزشی را تحت اختیار خود بگیرد، شرایط هر روز از این بدتر هم می شود.

امام جماعت مسجد مهمان‌شهر میبد در مورد کشتار شیعیان در میرزا اولنگ افغانستان موضع گیری کرد.

به گزارش میبدما؛ امام جماعت مسجدالنبی(ع) در مهمان‌شهر میبد، در گفتگو با خبرنگار میبدما اظهار داشت: کشتار انسان ها را نه شیعه قبول دارد و نه اهل سنت، و این کار، وحشیگری کسانی است که هیچ کدام از این مکاتب را قبول ندارند.

شیخ عبد الشکور تاجیکی با اشاره به این موضوع که از سال ۱۳۵۸ در ایران سکونت دارد، افزود: نمی دانم تا چه حد داعش در افغانستان نفوذ کرده است، اما حکومتی که ضعیف باشد، باید هم انتظار این مسائل را در آن کشور داشت.

وی عنوان کرد: وقتی حکومتی مانند ایران، قدرتمند باشد و بتواند تمام مردم را در کنار هم و با آرامش حفظ کند، مسلماً با این معضلات روبرو نمی شود ولی حکومتی که قدرتمند نیست هر روز باید شاهد اینگونه صحنه های تاسف بار باشد.

روحانی اهل سنت ادامه داد: به همه مردم مهمان شهر گفته ام، سن و سال زیادی دارم، و بعد از من هم خواهید فهمید که تا حکومت نتواند مدارس و مراکز آموزشی را تحت اختیار خود بگیرد، شرایط هر روز از این بدتر هم می شود.

شیخ عبد الشکور تصریح کرد: وقتی بچه های یک مملکت آموزش انتحاری داده می شوند، و کشتن انسان ها برایشان ثواب می شود، باید هم منتظر این گونه فجایع بود.

امام جماعت مسجد النبی (ص) افزود: اگر امروز در ایران، شیعه و سنی و کلیمی و زرتشتی و … در کنار هم به خوبی و آرامش زندگی می کنند، دلیلش فقط قدرت حکومت اسلامی می باشد و همیشه گفته ام، کاری که حکومت اسلامی را تضعیف کند، گناه بزرگی است و با تضعیف حکومت، نا امنی و کشتار دامن همه ما را می گیرد.

لازم به ذکر است که چند روز پیش، منطقه شیعه نشین میرزا اولنگ افغانستان، طی دو روز درگیری به اشغال گروه های تروریستی داعش و طالبان در آمد که موجب کشتار فجیع، زخمی شدن و اسارت صدها نفر شد؛ منابع خبری از بی نظیر بودن این حادثه در ۱۶ سال گذشته حکایت می کنند.