تکذیب ادعای نجفی در مجلس

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در جلسه علنی عصر روز دوشنبه مجلس در مخالفت با محمد علی نجفی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت:  آقای نجفی در زمانی که در شورای شهر بودند با نام‌گذاری یک میدان به نام ۹ دی که در آن روز چشم فتنه کور شده بود مخالفت کردند که باید […]

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در جلسه علنی عصر روز دوشنبه مجلس در مخالفت با محمد علی نجفی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت:  آقای نجفی در زمانی که در شورای شهر بودند با نام‌گذاری یک میدان به نام ۹ دی که در آن روز چشم فتنه کور شده بود مخالفت کردند که باید پاسخگو باشند.

نجفی صبح امروز در واکنش به این موضوع ادعا کرد: می‌فرمایند شما با نام‌گذاری میدانی به نام ۹ دی مخالف بودید، اولا این چه بحثی است؟ آخر این کار، کار درستی است؟ در ثانی برادر من اگر این را می‌گویی علت آن را هم بگو. آقایان پیشنهادی آورده بودند که میدان آیت‌الله حق‌شناس را به نام میدان ۹ دی تغییر دهیم. بنده مخالف بودم و گفتم که آیت‌الله حق‌شناس از علما و بزرگان این کشور بوده است و نباید این کار انجام شود. کمااینکه همین کار وی افزود: آقای نجفی در زمانی که در شورای شهر بودند با نام‌گذاری یک میدان به نام ۹ دی که در آن روز چشم فتنه کور شده بود مخالفت کردند که باید پاسخگو باشند.را آقایان در قم انجام دادند و تونل غدیر را تونل ۹ دی نامگذاری کردند و به خاطر فشار علما و مردم دوباره اسم آن را عوض کردند. حال آنجا علما نزدیکشان بودند متوجه شدند و اعتراض کردند، اما اینجا علما نزدیکشان نبود و اعتراض نکردند.

وی با تاکید بر اینکه بر اصولی پایبندم و حق نداریم که اسم میدان آیت‌الله حق‌شناس را عوض کنیم و اسم آن را به میدان ۹ دی تغییر دهیم، افزود: آیا این واقعا منصفانه است که شما یک قسمت را بگویید و قسمت دیگر را نگویید؟ خواهران و برادران عزیز! من یک تحلیل گر سیاسی هستم، بینش سیاسی داشته و دارم و هیچ‌گاه هم آن را پنهان نکرده‌ام، اما معتقدم در نظام اجرایی کشور به خصوص آموزش و پرورش اعمال بینش و سلیقه سیاسی ظلم به این نظام است.

این ادعای نجفی در حالی بیان شد که  معصومه آباد، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با نسیم عنوان کرد: میدان حق شناس، منطقه ۱۷ تهران به نام آیت‌الله حق‌شناس نبوده بلکه مشابهت اسمی با نام یک خیر داشته است.

وی افزود: آقای نجفی این میدان را به اشتباه به نام آیت‌الله حق‌شناس می‌دانست.

همچنین یک منبع آگاه در کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران در گفتگو با «نسیم» گفت: میدان مطرح شده در سخنان محمد علی نجفی قبل از تغییر نام به \’میدان ۹ دی\’ اساسا به نام \’حق شناس\’ یکی از ملاکان بزرگ منطقه بوده است و هیچ ربطی به \’حضرت آیت الله حق شناس\’ ندارد‬.