چند نفر در راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر میبد شرکت کردند؟ +حاشیه ها

امام جمعه میبد در خطبه های نماز عید فطر امسال، آمار نمازگزاران مساجد شهرستان در ماه رمضان را به نقل از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میبد بیان نمود. به گزارش خبرنگار “میبدما”، آیت الله اعرافی در این خطبه ها اعلام نمود: در شهرستان میبد در اذان صبح در بیش از ۱۶۰ نقطه نماز جماعت بر پا […]

امام جمعه میبد در خطبه های نماز عید فطر امسال، آمار نمازگزاران مساجد شهرستان در ماه رمضان را به نقل از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میبد بیان نمود.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، آیت الله اعرافی در این خطبه ها اعلام نمود: در شهرستان میبد در اذان صبح در بیش از ۱۶۰ نقطه نماز جماعت بر پا شد و به طور میانگین ۱۱۵۹۸ نفر در این وعده از نمازهای یومیه حاضر شدند.

وی افزود: در نماز ظهر و عصر ۱۸۸۴۵ نفر و در نماز مغرب و عشاء ۴۳۳۵۰ نفر در نماز جماعت شرکت نمودند.

امام جمعه میبد خاطرنشان ساخت: در روز قدس بالای ۱۵۰۰۰ نفر و در نماز عید فطر بالای ۲۰۰۰۰نفر در میبد شرکت کرده اند.

آیت الله اعرافی گفت: این آمار نشان دهنده فرهنگ ایمانی مردمان شهرستان میبد است و امیدواریم این فرهنگ در طول سال ادامه پیدا کند.

حاشیه ها:

*امسال برخلاف سالهای گذشته نماز عید به جای ساعت ۸  در ساعت ۷:۳۰ اقامه شد که اطلاع رسانی نه چندان قوی باعث شد تا بسیاری از همشهریان به نماز عید نرسند.

*امسال برخلاف سالهای گذشته آفتاب سوزان در آسمان روز عید فطر در میبد مشاهده نمی شد و ابرهایی که آسمان را پوشانده و قطرات بارانی که باریدن گرفته بود باعث شد تا هوا بسیار مطبوع و لطیف شود.

*پس از پایان نماز عید فطر برای دقایقی کوتاه باران بسیار مطبوع و دلپذیری بارید که این بارش در روز عید فطر برای اهل معنا مفهوم خاص خود را دارد.

*پس از پایان نماز عید فطر تعداد زیادی از همشهریان به دور آیت الله اعرافی حلقه زدند و با معانقه با ایشان این عید را تبریک می گفتند. همچنین بازار روبوسی و تبریک عید در نماز عید گرم گرم بود.

*تعداد زیادی عکاس از نماز عید امسال تصویر تهیه می کردند که این نشاندهنده تنوع رسانه های شهرستان است.

*بعد از نماز بسیاری از مردم به تناوب در بیت آیت الله اعرافی حاضر شدند و این عید سعید را به ایشان تبریک و شادباش گفتند. آیت الله اعرافی هم در جریان این دیدارها به نکات مختلفی اشاره می کردند که مهمترین آنها یاد نمودن از مرحوم یحیی زاده بود.

*امسال اولین رمضانی بود که آقای یحیی زاده در بین ما حضور نداشت اما فرزندان ایشان چراغ خانه ایشان را روشن نگه داشتند و افراد زیادی برای تبریک عید به منزل ایشان مراجعه نمودند و با یاد نمودن از مرحوم یحیی زاده این عید را به پدر، فرزندان، داماد و سایر اقوام مرحوم یحیی زاده تبریک می گفتند.