نکات مهم امام جمعه میبد درباره الحاق بخش ندوشن به شهرستان میبد

تشکر می کنم از دولت و رئیس جمهور محترم، از وزارت کشور و وزیر کشور و معاونان ایشان و معاون سیاسی امنیتی و به خصوص تشکر می کنم از استانداری و شخص آقای استاندار –که علیرغم نقدها و اعتراضاتی که به ایشان بوده من همیشه مدافع ایشان بودم- ایشان یک تنه به خصوص در هفته های اخیر کار را دنبال کردند

نکته ای که می خواهم در پایان این بخش عرض بکنم بحث توسعه تقسیمات کشوری در شهرستان میبد است. اینجا مصلحت و مجال نیست که من عرایض زیادی داشته باشم اما چند نکته را عرض می کنم.

میبد در سال ۱۳۵۸ به برکت انقلاب اسلامی، نخستین انتقال به شرایط جدید را تجربه کرد و تبدیل به «بخش» شد. در سال ۱۳۶۹ اینجا مبدل به شهرستان شد و در دهه هفتاد اتفاق بزرگی در حوزه صنعت در اینجا رخ داد و شهرک صنعتی جهان آباد ملحق به میبد شد و چهارمین گام بزرگ که بعدها مردم خواهند فهمید چه کار بزرگی بوده است، تاسیس دو بخش جدید، الحاق ندوشن به میبد و توسعه شهرستان بوده که حاصل پیگیری های مستمر ۲۰ ساله بوده است.

سال اولی که من به میبد آمدم [و امامت جمعه شهرستان را برعهده گرفتم] مردم عزیز ندوشن بحث الحاق به میبد را دنبال می کردند و با فراز و فرودهایی -که تاریخچه آن به اندازه یک کتاب می شود- این مطالبه مهم روز تولد امام حسن مجتبی(ع) به نتیجه رسید. در این خصوص عرض بکنم که مساحت میبد به چند برابر افزایش پیدا کرد و به جمعیت بالای ۹۰هزار نفر رسید. ۵ بند مصوبه دولت در آخرین روزهای عمر او با پیگیریهای فراوان و متعدد به نتیجه رسید و چهارمین اتفاق بزرگ شهرستان پس از انقلاب اسلامی رخ داد.

مبنای این تصمیم عادلانه دولت اولا خواست ۳۰-۲۰ ساله مردم عزیز ندوشن و توابع آن و ثانیا اجرای عدالت در تقسیمات کشوری بود که این دو مبنا سالها و بارها و به زبانهای مختلف پیگیری شد و به نتیجه رسید و همین جا باید عرض بکنم که انتظاری که از مسئولین داریم این است که مردم ندوشن و مناطق تابعه را قدر بدانند و ارج بگذارند و گره های اداری و مشکلاتشان را حل کنند. برنامه ریزی مفصلی انجام شد و فرمانداری این برنامه را انشاءالله مطابق جدول زمانی دنبال و اجرا کند و انشاءالله بخشداران دو بخش جدید فعالانه گام های بزرگی در پیشرفت منطقه بردارند. کل شهرستان آماده یک جهش و تحولات بزرگ است که به همت مردم بستگی دارد.

من همین جا باید اولا تشکر کنم از مردم عزیز ندوشن و توابع آن که سی سال این مسئله را دنبال کردند. ثانیا تشکر می کنم از جوانان، جریانات مردمی و مسئولان شهرستان –اعم از فرماندار محترم، شورای محترم و…- که خیلی تلاش کردند. به ویژه باید یاد بکنیم از نماینده فقید –مرحوم حاج آقای یحیی زاده- که در همه اینها نقش موثری داشتند و حقیقتا جایشان خالی است و بر روان پاک ایشان هم صلوات می فرستیم.

من از زبان همه شما مردم میبد و ندوشن و مناطق دیگر تشکر می کنم از دولت و رئیس جمهور محترم، از وزارت کشور و وزیر کشور و معاونان ایشان و معاون سیاسی امنیتی و به خصوص تشکر می کنم از استانداری و شخص آقای استاندار –که علیرغم نقدها و اعتراضاتی که به ایشان بوده من همیشه مدافع ایشان بودم- ایشان یک تنه به خصوص در هفته های اخیر کار را دنبال کردند و پنج بند کامل مصوبه را اجراء کردند.